Logo

Trenger litt hjelp ang. HTPC

Skriv et svar
26.12.2005 21.07.27 #1 av 10
Postet av: Vector
Hello,

Da har jeg fått MCE opp å gå på min pc. Men jeg lurer på en liten ting. Når man går inn på f.eks "Min musikk". Så skal du velge mellom mange forskjellige artister, men hvordan får du bilde av cden inn på MCE? Jeg får kun mange mapper hvor det står, "ukjent artist" og noen bilder av noen høretelefoner :? Kunne godt tenkt meg å se bilde av koveret, så jeg kjenner igjen cden med en gang:)

Spør hvis ikke dere skjønner hva jeg lurer på!

På forhånd, takk!

Mvh Majesty
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2005 22.03.00 #2 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Nå har jeg ikke brukt MCE så kan hente jeg bommer fullstendig, men den bruker vel Windows Media Player både til å spille og hente ned informasjon fra nett. For å hente ned informasjon fra nettet må vel brukeren godkjenne dette i WMP. Se om du har godtatt dette og om den godtar dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2005 22.35.20 #3 av 10
Postet av: Vector
"Bøgge Bakken" skrev:Nå har jeg ikke brukt MCE så kan hente jeg bommer fullstendig, men den bruker vel Windows Media Player både til å spille og hente ned informasjon fra nett. For å hente ned informasjon fra nettet må vel brukeren godkjenne dette i WMP. Se om du har godtatt dette og om den godtar dette.



Ja dette kan det nok vere. Jeg tror ikke den har godtatt det. Hvordan gjør jeg dette?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 01.41.08 #4 av 10
Postet av: Vector
Har også et lite problem med å rippe dvd plater inn på maskina. Det er dvd spiller og hele pakka, men den vil ikke lagre annet enn musikk. Hva kan vere problemet her?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 12.17.01 #5 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
"Lund" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:Nå har jeg ikke brukt MCE så kan hente jeg bommer fullstendig, men den bruker vel Windows Media Player både til å spille og hente ned informasjon fra nett. For å hente ned informasjon fra nettet må vel brukeren godkjenne dette i WMP. Se om du har godtatt dette og om den godtar dette.



Ja dette kan det nok vere. Jeg tror ikke den har godtatt det. Hvordan gjør jeg dette?


Gå på verktøy og så alternativer i Windows media player. Under fanene Spiller, Bibliotek og Personvern kan det være du må stille slik at den for lov å laste ned informasjonen.

Nå har jeg ikke testet WMC til å rippe DVD og jeg trudde heller ikke dette skulle være mulig. Vis det er mulig vil den sannsynligvis kun ta plater som ikke er kopibeskyttet og mesteparten av filmene som selges i dag er det. Skal du legge disse inn på din HTPC må du nok bruke DVD shrink eller tilsvarende programmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 12.40.15 #6 av 10
Postet av: Ken
Har også et lite problem med å rippe dvd plater inn på maskina.


Det blir som å si at du er "litt" gravid! Enten så klarer du å rippe en DVD, eller så klarer du det ikke. Alle DVD filmer kan være kryptert. Det finnes mange programmer som løser dette, og hvis du søker litt her på forumet så tipper jeg at du finner det du er ute etter!

Husk bare at en film inkludert menyer fort tar over 6GB med plass på harddisk'en.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 14.27.51 #7 av 10
Postet av: Vector
Jepp, da fant jeg ut dette med koveret :)


Men dette med dvd filmene klarer jeg ikke. Jeg lasta ned et program som heter DVD Shrink som noen anbefalte. Jeg får DVD filmen inn på maskina inn i DVD Shrink. Jeg får den også inn på harddisken, men deretter får jeg ikke til mer, jeg skjønner ikke hvordan jeg får den inn på MCE.


Noen som kan forklare resten? :)


Obs! jeg er HELT blank på PC! :oops:
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 21.04.37 #8 av 10
Postet av: Ken
Når du har fått DVD-filmen inn på en harddisk så må du finne en fil som heter VIDEO_TS og lage en svarvei til denne som du åpner med Windows Media Player. Denne fila inneholder det en dvd-spiller trenger for å sette sammen resten av filene til en sammenhengende film, meny etc.

Jeg vet ikke hvordan du lager snarveiene rett i MCE, men jeg tror du kan lage en spille-liste etter det jeg kan huske. Spillelista kan inneholde både film og musikk. MyPlaylist tror jeg funksjonen heter.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2005 15.49.53 #9 av 10
Postet av: Vector
Ja de mappene har jeg funnet. Men de mappene inneholder jo kun filer som at hvis jeg trykker på en av filene i mappen står det bare "bruk web-område for og finne info" ett eller annet :? Må jeg kanskje instalere et program for at de filene funker?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 20.58.05 #10 av 10
Postet av: Ken
Fila du er på jakt etter heter: VIDEO_TS.IFO

Kjør den med: Windows Media Player

Det er det eneste programmet du egentlig trenger til å spille av en DVD, men husk at WMP ikke har støtte for DTS. Da bør du satste på WinDVD, PowerDVD eller som flere her bruker: TheatreTek som er en ypperlig DVD spiller med meget god bildekvalitet.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar