Logo

trenger hjelp til enkel tv

Skriv et svar
30.01.2011 04.03.57 #1 av 1
Postet av: pppp
Hei.

Skal kjøpe ny tv til mine besteforeldre som er godt opp i 80årene.

Som dere kanskje forstår, er ikke tekniske kunnskaper så høy hos brukerne.

De har nå en gammel 28"crt som fungerer ok og en standard viasat tuner (ikke dekning for rikstv).

Problemet er den £$€%#" tunern slår seg av for automatisk oppdateringer eller låser seg.
Og jeg er nødt til og kjøre flere mil for att de skal kunne få sett dagsrevyen..
Og de er heller ikke helt kompetent til og få tvn over på av1 og få slått på den teite tunern.

Så... Jeg trenger råd om en fryktelig enkel tv med satelitt tuner som takler viasat.
Pris, tja max 10000? 42" holder lenge men ingen problem med en større tv.
Bør jo såklart støtte hd (egentlig ikke krav, men alle gjør vel stort sett det) og ha en ok innsysnvinkel.

Men det aller viktigste er att de bare kan slå på tv'n, og vips der har du nrk. og kanskje bruke en pluss og minus knapp for lyd og skifte kanaler.
Ingen fikling om og finne rett hdmi/scart tilgang osv.

Hvist det ikke finnes noen med innebygde tunere, så i hvertfall en som automatisk skifter over til den ene kilden som finnes (som da vil være en hdmi eller scart omså) uten no mere dill dall.

Ville vært fint vist elkjøp eller noen andre butikker i Tromsø har den på lager. Men kan bestille (i norge) vist jeg finner rette produktet.
plasma/lcd/led betyr ingenting og kan gå opp i pris vist nødvendig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar