Logo

Trenger et komplett lyd og video system

Skriv et svar
31.07.2010 16.19.41 #1 av 5
Postet av: fletchaldo
Lurer på om noen hjelpsomme sjeler kan gi en lite oppdatert fyr noen forslag til hva jeg bør gå får. Per idag har jeg:
- Bærbar PC med HDMI-utgang
- Riks TV abonnement med HD PVR-mottaker
- 2 spillkonsoller (Wii og PS3)
- Budsjett på rundt 15000 - 25000 kroner

Det jeg ønsker er å ha et komplett lyd og video system der jeg kan ...
- se HD TV med surround lyd (hovedsakelig fotball)
- se Blu-ray filmer med surround lyd
- spille på spillkonsollene med surround lyd
- spille musikk via pc-en på lyd-anlegget med bra kvalitet
- bruke tv-en som pc-skjerm til å surfe, se på filmer osv.
... uten at jeg trenger å koble og styre for å gjøre noen av delene (annet enn å plugge inn en ferdig koblet HDMI-kabel i pc-en).

Jeg vil tro jeg trenger noe slikt:
- Full HD 1080p 42" TV med x antall HDMI utganger
- Trådlåst surround-høytaler system
- Subwoofer?
- Blu-ray-spiller
- x antall HDMI kabler

Er jeg på riktig spor, og hvor mange HDMI utganger osv. vil jeg trenge på de diverse tingene?
Vil lyden bli bra nok til å spille musikk med et trådløst lyd-system?
Hvilke høytalere, subwoofere osv. bør jeg gå for?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2010 17.26.34 #2 av 5
Postet av: Torja
Billig og bra tv erhttp://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-42-tom/panasonic-tx-p42g20e/128624.5155/ eller rimeligere http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-42-tom/panasonic-tx-p42u10e/126987.5155/, kun ment som eksempler.
Poenget er at Panasonic sine rimelige plasmaskjermer er stort sett mye for pengene. Deretter trenger du et surond anlegg som dette...
http://www.surround.no/product/569959/Onkyo-TX-SR608B-m-Dynavoice-F-6-EX-og-XTZ-W10.16%2C-5.1-Surroundpakke.html
dette er et anlegg du kommer langt med, og ja du må ha subbwoofer i det minste til film, men også spill. Anbefales.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2010 17.29.47 #3 av 5
Postet av: Torja
NB: Glem trådløse høytalere. Hvor skulle de få sin forsterker, signalinngang og strøm fra. Joda via ledninger. Du slipper simpelthen ikke unna dem. Noen har trådløse bakhøytalere, men kun for å unngå kabelstrekket fra front til bak. Fremdeles må du koble noe til strøm, og som regel er det en leding mellom de to bakhøytalerne. Like langt i grunn spør du meg.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2010 12.13.01 #4 av 5
Postet av: fletchaldo
Okey, har droppet trådløse høytalere. Takk for tips.

TV skal jeg klare å finne selv, men er litt mer blank på de andre tingene. Den pakken du linket til så bra ut. Hvis jeg går for den trenger jeg bare TV og Blu-ray spiller så har jeg alt jeg trenger?

Hvor mange HDMI-utganger må det i såfall være på TV-en? En til PC-en, en til RiksTV receiveren, en til Blu-ray-spilleren og en til surroundanlegget? Og spillkonsollene må også kobles til...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2010 13.02.49 #5 av 5
Postet av: teebee
alt kobles til reciever (surroundanlegget) trenger en hdmi mellom tv og reciever og hdmi fra de andre duppedittene til reciever.
ps3 vil vel kunne spille hd lyd, om jeg ikke tar feil, så du kan jo selv vurdere om du trenger en standalone blurayspiller med det første.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar