Logo

Treg responstid Philips 52PFL7762D

Skriv et svar
20.11.2008 21.37.46 #1 av 4
Postet av: no_depression
Hei!

Kjøpte nylig en Philips 52PFL7762D (LCD) fra SmartClub (utstillingsmodell). Ifølge spesifikasjonen skal responstiden være 6 ms, noe som ser ut å matche andre LCD-TV'er jeg har sett. Jeg er allikevel svært skuffet over hvor tregt pikslene oppdaterer seg. Bare nyhetsoppleseren snur litt på hodet, blir ansiktet sjenerende uskarpt. Fotballkamper er helt håpløse. Har nesten problemer med å se ballen - for å overdrive litt.

Jeg har en digitalboks fra Get. Bildet er skarpt og fint så lenge det ikke er bevegelse i bildet. Jeg har ikke gjort noe med bildeinnstillingene (de er slik de var satt i butikken).

Det skal sies at jeg langtfra er noe teknofrik og trolig har lavere krav til bildekvalitet enn de fleste på dette forumet. Men dette er godt under pari selv for meg.

Er TV'en virkelig så dårlig eller har noen tips om grep jeg kan ta for å forbedre bildeoppdateringen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 21.40.03 #2 av 4
1: Hva slags kabel bruker du?
2: Har du prøvd å skrudd av alle "bilde-forbedringsprogrammene"?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2008 22.41.32 #3 av 4
Postet av: no_depression
Jeg har forsøkt å bytte ut både coax'en fra uttaket til Get-boksen og scart-kabelen med kabler av høyere kvalitet, men det hadde ingen effekt. Bildekvaliteten er også like dårlig fra DVD-spilleren. Jo mørkere bildet er, jo tydeligere kommer støyen i bildet fram. Jeg har prøvd å fjerne alle andre komponenter og bare ha Get-boksen alternativt DVD-spilleren koblet til ad gangen for å sjekke om det er noen støykilder.

Jeg har ikke funnet noen bildeoptimaliseringsfunksjoner å slå av.

TV'en var en utstillingsmodell som sikkert har stått i butikken noen måneder. Kan det ha noe å si?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 05.51.48 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Ser denne er datert til 16.12. Vet ikke om du har fått fikset på problemet? Hvis ikke, så er det ting som kan ha innvirkning på bildet. Du har f.eks. Hvilke kabler du bruker mellom Get boks og dvd spiller til tv. Bruker du skart er det fare for mer støy i bildet. De fleste dvd spillere i dag har HDMI, ville ha vurdert å investere i en slik for å få bort støy. I tilegg skalerer de opp bildet slik at alle pixlene blir i bruk(gir bedre bildekvalitet) Det samme er det med boksen fra GET. Men disse boksene har kanskje HDMI, eller komponent utgang? Ville sjekket dette.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar