Logo

Tjukk hvit vertikal stripe over hele lerrete med BenQ W100

Skriv et svar
22.12.2006 20.39.32 #1 av 4
Postet av: eTerNity
Gikk helt nylig til anskaffelse av en BenQ W100. Etter å ha montert den opp osv, skrudde jeg den på. Hadde ikke lagt opp noen kabler enda, så jeg koblet til PCen via S-video inngangen for å se hvordan bildet ble. Da jeg koblet til "flippet" bildet på prosjektoren og det kom en relativt tjukk hvit vertikal stripe over hele lerrete (anlsagsvis 5-6cm bred på 100" lerret). Denne er helt begrenset til noen punkter på lerrete.

Koblet fra PCen, og tenkte ikke noe særlig over det da jeg antok at det var oppløsningen på PCen som var for høy og forårsaket det merkelig fenomenet. Koblet ifra og skrudde av projektoren. Da jeg ikke har fått skaffet DVI-kabel med tilstrekkelig lengde, valgte jeg å kjøre DVD-spilleren på S-video da jeg skulle se en film igår kveld. Da viste det seg at stripen fortsatt var der... Men utover i filmen skjedde det; Flere ganger forsvant stripen og kom tilbake med ujevne mellomrom, hvorpå den tilslutt var borte resten av filmen!? Glad som en laks over at problemet var bort, skrudde jeg av projektoren etter at filmen var ferdig.

Ikveld skulle jeg se en ny film. Hva skjer? Samme problemet, tjukk hvit vertikal stripe over hele lerrete - men etter en stund (kortere tid denne gangen) er den borte igjen.

Dette er selvfølgelig forferdelig irriterende, så jeg lurer på om noen av dere har noen forslag til hva som kan være problemet og evt. hva som kan gjøres? Er selv spent på hva som skjer når jeg kobler til et digitalt signal, dog skal det sies at stripen er der selv under oppstarten og når den (projektoren) leter etter signaler (blå skjerm).

Anyone?

Kan legge opp ett bilde med stundom, men det må skje imorgen, for nå er det byen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2006 10.15.22 #2 av 4
Postet av: boly
Høres nesten ut som det er noe feil med billedbrikken din. Må varmes opp for og fungere.....

Ta kontakt med forhandler og forlang ny.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2006 21.20.10 #3 av 4
Postet av: Bidd@
Enig, bytt til ny, høres ut som om det noen speilrekker som henger seg.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2006 21.59.22 #4 av 4
Postet av: eTerNity
Takk for hjelpa. Var min første diagnose også, så får sende inn nå i romjula eller etter nyttår.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar