Takk for raskt svar og de meget gode tipsene jeg fikk.
Har nå lest litt om de produktene som du anbefaler, og vil nok kjøpe flere av disse. Har imidlertid noen spørsmål som dukker opp når jeg driver og vurderer dette.
- jeg har enda ikke en eneste av de høyoppløste DVD-typene, og tviler på at jeg vil kjøpe noen de første årene. Har
imidlertid en god del vanlige dvd filmer (mest konserter), og veldig mange egne innspilte dvd-er. Når du anbefaler
PS 3 så er vel det for å kunne spille HD DVD-er ? Dersom jeg ikke har behov for det, men trenger en brukbar spiller
for å spille dvd-er og cd-er, særlig egne brente, hva anbefaler du da ? Tenker spesielt på at det i testen du viser
til, så står det at den ikke er noen god DVD spiller, og som CD spiller er PS 3 dårlig.
- Men dersom jeg velger ikke å kjøpe PS 3, da vil jeg ikke lenger kunne spille av musikken jeg har på eksterne
harddisker ? Er det da en annen mulighet for å kunne spille av musikk, vise bilder og filmer som jeg har lagret på
eksterne harddisker gjennom Yamaha receiveren du anbefaler ? Om jeg hadde kjøpt den større 3800, hadde det
vært mulig å koble ekstern harddisk og andre USB-produkter direkte mot denne ?
- Midt-høyttaleren i det settet du anbefaler, kan den settes på høykant, eller vil det gi rar lyd ? Muligens et dumt
spørsmål, men når jeg ikke vet noe så spør jeg. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har plass under tv-en, men
vurderer å sette den ved siden av tv-en. Eller kan jeg montere den på en hylle over tv-en ?
- Er det mulig å koble en pc direkte mot receiveren slik at jeg kan vise bilder og annet på tv ? Eller må jeg gjøre det
rett mot tv-en ?
- Finnes det noen brukbar instruksjonsbok på Norsk eller Svensk for receiveren ? Regner med at det er så mange
finesser og muligheter at det er nødvendig å lese en instruksjonsbok til denne, ellers er jeg ikke den første som
slår opp i slike.
- Videomaskinen, Dreamboxen og Digital-tuneren jeg har i dag, vil jeg fortsatt koble disse mot tv-en med scart-
kontakter for å få bilde, og så må jeg ha en form for lydkabel mot receiveren for lyden ? I så fall hva slags kabel
trenger jeg ?