Logo

tips til ny 37" ?

Skriv et svar
14.07.2008 11.40.49 #1 av 4
Postet av: abe_
Hei.
Jeg skal ha meg ny tv, og har funnet ut at 37" er passe størrelse til min stue. Antar da at utbyttet av FullHD vs HD-Ready er relativt lite. Store vinduer og mye lys gjør vel LCD mest aktuelt.
Har digital-tv fra Get, og deres nye PVR-boks støtter 720p via HDMI. (er fortsatt kun noen få hd-kanaler som tilbys, men det kommer seg nok etterhvert) :)

Er det noen som har erfaringer med 100hz kontra 50hz? Tv-en vil bli brukt til "vanlig titting" slik som serier, fotball og film (foreløpig dvd) og spilling ps2 / ps3. Har sansen for både LG og Samsung sine LCD-modeller (rent utseendemessig)

Tips til modeller anyone? Prisklasse 6-10K

mvh Aslak
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 18.40.51 #2 av 4
Anbefaler deg først og fremst å lese denne guiden:
viewtopic.php?f=8&t=10981

I denne tråden har vi diskutert litt om dette med 50, 100 og 24hz:
viewtopic.php?f=9&t=10966

Det er nå flere og flere Plasma apparater som kommer med antireflex display og ikke med glassplate forran, dette gjør at de også passer til rom med belysning til men er likevel ikke lyssterk som LCD er. Skal du bruke den mye til PC derimot også er nok LCD valget å ta. Jeg ville tatt en nærmere kikk på Panasonic PX80, den har ett meget godt sortnivå, god fargegjengivelse og godt med innganger.Den passer også godt i lysere omgivelser, en bedre TV til prisen får du ikke.

Test av produktet her:
http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 400078.ece

Mer informasjon om produktet her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=592
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2008 12.06.32 #3 av 4
Postet av: abe_
takk for raskt svar. Var mye interessant lesing i de andre trådene. Tror egentlig bare jeg er mer forvirret nå enn før :?
Er jo et hav av modeller å velge i, både lcd og plasma! TH-42PX80 selges på NetShop for 7695,- som nok er en meget god pris.

Dersom plasma har kommet seg på lysstyrke er jo litt av argumentet for å velge lcd borte. PC skal kobles til, men blir mest for å se serier o.l, så da går vel det og greit på plasma :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2008 18.41.26 #4 av 4
Jeg vil annta det, men det er ikke noe jeg har testet personlig. Men du kan benytte deg av angreretten hvis du finner ut av at det ikke går.

Som nevnt i "Tips til deg som skal kjøpe TV" er forskjellene mellom LCD og Plasma mye mindre en tidligere da begge partene har kommet langt siden den gang.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar