Logo

Tilkobling TV, DVD Opptaker og Dekoder

Skriv et svar
19.01.2007 15.42.20 #1 av 6
Postet av: teandre
Har nettopp kjøpt meg en DVD opptaker Sony RDR HX820 med hdmi.
Har en Plastma TV(LG 42PX3RV) og en dekoder (Strong SRT8700).
Jeg klarer ikke å få dette til å fungere med hdmi kabel mellom DVD opptakeren og TV'en, bildet blir utydelig og dårlig, faktisk så er bildekvaliteten med Scart kontakt mange ganger bedre.
Jeg har prøvd å koble hdmi mellom TV og DVD Opptakeren og Scart mellom DVD opptakeren og dekoderen.
Er det noen som har peiling på hvordan jeg må stille inn de forskjellige enhetene for at jeg skal få dette til å fungere med hdmi kabelen ???

Håper å høre fra noen guruer her på forumet :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 17.02.46 #2 av 6
Postet av: AndreWerdenskrieg
Mest sansynlig må både TV'en og DVD-spilleren må stilles inn til å sende/motta HDMI. Se i menyene.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 17.47.06 #3 av 6
Postet av: teandre
Jeg har prøvd dette, men det hjalp ingeting
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 02.20.16 #4 av 6
Postet av: Torja
Skjer det samme på avspilling av DVD plate?
Jeg må selv passe på å forandre kanalene til "L1" (som altså er scart kontakt inn) på min hardisk opptaker når den skal motta signaler fra scart/dekoder. Ellers blir bildet dårlig som hos deg. Kobler du vanlig antenne også?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 08.46.06 #5 av 6
Postet av: teandre
Det samme skjer på DVD, kanalen står også på L1. Jeg benytter ikke vanlig antenne i tillegg. Hørte av noen at man må bruke både hdmi kabel og scart kabel mot TV, men dette får jeg ikke til å stemme, har derfor ikke testet ut dette engang. Det skal jo kun gå en kabel mellom TV og DVD opptakeren, og det skal være hdmi kabelen.
Både TV og DVD opptaker er handlet hos SIBA, tenkte jeg rett og slett skulle reise til butikken og få de til å sette opp DVD opptakerer mot en LG tv de har og vise meg i detalj hvordan oppsettet skal gjøres. (Hvis noen har peiling på et slikt sted da :-) )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 22.54.20 #6 av 6
Postet av: Torja
Høres ut som noe galt med enten opptakeren eller HDMI kabelen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar