Logo

Tilkobling fra Video til Prosjektor?

Skriv et svar
12.09.2004 11.19.15 #1 av 8
Postet av: frodo1972
Hallo alle sammen. Noen som har noen tips hvordan jeg skal få dette til?
Denne koblingen er så vidt jeg skjønner den beste måten av få inn mine kabel-tv signalene til min prosjektor.

Jeg føler jeg nå har prøvd "alt". Dvs jeg bruker en videomaskin "mellom" kabel-tv kabelen og prosjektoren. Jeg har både prøvd scart-svideo til prosjektoren samt en kompositt variant.

Det kan virke som om videospilleren nekter å sende ut kompositt eller svideo for når jeg tester med TV'en og plugger da inn i både kompositt ingang og svideoinngang så er det også svart!

Det virker som om dette skal være "rett frem", men jeg sliter maksimalt med det!

Noen som har noen tips?

Takker!

Mvh,
Frodo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 11.44.48 #2 av 8
Postet av: Jacob
I utgangspunktet så skal det bare være å bruke en scart til kompositt omformer og ha en kompositt kabel til projektoren. S-video funker som regel ikke hvis man da ikke har en S-VHS maskin.

Har du husket på å sette bryteren på SCART omforment til rett stilling. (hvis du har en slik bryter da)
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 13.26.48 #3 av 8
Postet av: frodo1972
Hmm...Det jeg gjorde var at jeg kjøpte en ny kabel. En med scart i ene enden (som jeg putta inn i videospilleren) og med kompositt + 2RCA den andre enden (som jeg altså satt inn i prosjektoren)

Mener du at det jeg må bruke den originale scart-scart kabelen og sette på en scart-til-komposit omformer på den ene enden og deretter koble på en kompositt og inn i prosjektoren? Trodde det var det jeg gjorde i mitt case...

Nei, jeg har nok ikke SVHS så jeg kan ikke bruke s-video. Men det er bare fotball jeg skal se på storskjerm allikevel så det er ikke så farlig!

Mvh,
Frodo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 13.37.03 #4 av 8
Postet av: Jacob
Er du sikker på at denn scart til kompostt/lyd går rette veien?

Hvis du f.eks har kjøpt en som er bergenet for å kjøre inn kompsitt på en scart kontakt vil den ikke funke. De ser helt like ut.


Hvis du ser på denne overgangen så er det en bryter som velger om man skal kjøre signal ut av scarten eller inn på scarten

Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 14.04.32 #5 av 8
Postet av: frodo1972
Vet ikke om du misforsto meg. Det jeg har brukt blir beskrevet på clas ohlson slik:

Videokabel med scartkontakt hann og 3 RCA-hannkontakter. Gullplatterte kontakter. Lengde 1,5 m.

Ikke noe adapter med andre ord.

Altså hann-scarten inn i videoen og den gule kompositten inn i prosjektoren.

Men du mener å kjøpe en hunn-scart som omformer scart til kompositt og deretter denne inn i prosjektor?




[/img]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 14.34.45 #6 av 8
Postet av: Jacob
Jeg skjønte hva du har kjøpt, men det jeg hintet om er at du har kjøpt feil.

Hvis du.feks har kjøpt denne så vil det ikke funke den er beregent for omvendt bruk.



Link til produktet:

http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q1 ... N&sw=11407
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 18.15.27 #7 av 8
Postet av: frodo1972
Jepp! Det er en tilsvarende slik jeg har kjøpt fra elkjøp.

Så jeg skal ha en som "ser" helt lik ut, men som er omvendt?

Eller et adapter som du sa tidligere som har hann-scart som input og som lager komposittog 2RCA?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2004 18.23.35 #8 av 8
Postet av: frodo1972
Jepp, ser faktisk at "signal path" på den "scart-composit" kabelen min er FRA 3RCA til scart...Det er vel omventdt jeg må ha da! Takker og bukker for hjelpen!

Mvh,
Frodo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar