Logo

Tidenes ekleste film

Skriv et svar
27.04.2008 19.20.56 #1 av 13
Postet av: teebee
jeg sitter her og spiser lasagne og ser på the cellar door. rimelig ekkel og blodig åpning på den filmen. tror jeg har sett så mange ekle filmer at jeg ikke reagerer på det mer. så hva synes dere er de ekleste filmene? kanskje jeg kan finne noen jeg reagerer på. :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 20.16.30 #2 av 13
Postet av: SuperB
Hehe... Du finner forferdelig ekle greier på nett iallfall. Fikk vist et forferdelig ekkelt filmklipp på vorspiel i går. Rimelig kvalmende, men jeg tror ikke det er ok å poste linker til sånt her. Voksenmateriale, men ikke pirrende på noen som helst måte...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 20.51.49 #3 av 13
Vell, hvis vi snalkker om litt pervese og ekkle filmer vil jeg gjerne legge til:
Saw
Hostel
og The hills have eyes


Dette er slike filmer som gjør enn litt smule ukomfortabel der man sitter, eller er det bare jeg som er pingle? :roll:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 05.13.59 #4 av 13
Postet av: talisare
Ser at The Hills have Eyeser nevnt. Både orginalen og nyinnspillingen har faktisk en del syke scener:) Men det gjorde ikke like stort inntrykk å se den på DVD hjemme etter å ha sett den på kino. Ellers er jo f.eks Last house on the left (kommer nyinnspilling nå i år) , Day of the Woman (I spit on your grave) og Cannibal Holocaust fylt med mye "snadder".

Det kom veldig mye "voldtekt / tortur / drap etterfulgt av hevn" filmer på 70 tallet og det er jo bare å google litt så finner du ting som sikkert får deg til å sende lasagnen i retur. Mye av greia med disse filmene er at fargene og kvaliteten får det til å se mer ut som noe som naboen kunne filmet med et videokamera og dermed kanskje mer "ekte" enn filmer i millionklassen med bra lyd og spesialeffekter. Jeg er ikke utpreget fan av sjangeren men jeg mener man bør ha fått med seg litt når man er over middels film interresert. Sprøtt å tenke på at Wes Craven gikk fra mye av det han gjorde på 70 tallet til "Scream" :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 06.13.56 #5 av 13
Jeg må nesten legge til "Master of horror" fra Japan, der er det noen scener som ikke er særlig behagelige.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 06.19.49 #6 av 13
Postet av: teebee
en av de ekleste jeg har sett er nekromantik. der de suger på øyeeplet, men det er vel noe alle som spiser smalahove er vant til både å se og gjøre. skal komme tilbake til den aller ekleste jeg har sett etter at flere har skrevet sine personlige "favoritter" her. den filmen kurerte meg. :twisted:
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 19.20.29 #7 av 13
Postet av: petre2006
Noe av det jæv#%¤&#/ jeg har sett i en film, var ikke nødvendigvis ekkelt i form av blod og tarmer og øyehvite, men det var så autentisk at jeg hadde store problemer med å tenke klart i lang tid etterpå.. Det er da voldtektsscenen i Irréversible (der Monica Belluchi møter en lite hyggelig kar (forøvrig mannen hennes i virkeligheten) i undergrunnen)... Det er for meg slitsomt å bli minnet på den scenen, det var lite kjekt å se.

For, masse blod og gørr man kan se på filmer, og ikke nødvendigvis tenke så mye på det, man 'blir vant til det', og man vet at dette her er jo barre fjas. Men, tilbake til den scenen i Irréversible, så vet man innerst inne at dette kan fort skje hvorsom helst, og det er så utilsminket og intenst at du får nesten lyst til å gråte og spy samtidig, om dere skjønner.. (heh, høres jeg litt smårar ut nå, så er jeg egentlig ikke det, men det der tok kaka.)

Prøv å se de, på litt større skjerm enn 20" og mono lyd, så skjønner dere om dere ikke helt har forstått det :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 19.29.45 #8 av 13
Postet av: staffel
gayc om det skrives slik er ganske ekkel..enda eklerer når man tenker på at det har skjedd før også.
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 19.45.55 #9 av 13
Postet av: Torja
"petre2006" skrev:Noe av det jæv#%¤&#/ jeg har sett i en film, var ikke nødvendigvis ekkelt i form av blod og tarmer og øyehvite, men det var så autentisk at jeg hadde store problemer med å tenke klart i lang tid etterpå.. Det er da voldtektsscenen i Irréversible (der Monica Belluchi møter en lite hyggelig kar (forøvrig mannen hennes i virkeligheten) i undergrunnen)... Det er for meg slitsomt å bli minnet på den scenen, det var lite kjekt å se.

For, masse blod og gørr man kan se på filmer, og ikke nødvendigvis tenke så mye på det, man 'blir vant til det', og man vet at dette her er jo barre fjas. Men, tilbake til den scenen i Irréversible, så vet man innerst inne at dette kan fort skje hvorsom helst, og det er så utilsminket og intenst at du får nesten lyst til å gråte og spy samtidig, om dere skjønner.. (heh, høres jeg litt smårar ut nå, så er jeg egentlig ikke det, men det der tok kaka.)

Prøv å se de, på litt større skjerm enn 20" og mono lyd, så skjønner dere om dere ikke helt har forstått det :-)

Petter

Jeg forstår, vi manfolk kan være noen dritsekkere av og til..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2008 06.12.00 #10 av 13
Postet av: tdale
Funny games er ganske fæl, til tross for at det ikke er så veldig mange "blod og gørr" innslag. Det er noe med måten filmen er laget på som gjør den slitsom å se på.

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2008 10.06.50 #11 av 13
Postet av: Fabio
Den ekleste filmen jeg kan komme på er Event Horizon.
Kombinerer de verste aspektene av Hellraiser og Alien.

Utenom denne så er det hovedsaklig filmer som tar meg så sterkt inn i dramaet og den håpløse situasjonen som gir meg en ekkel følelse. Et godt eksempel på dette er "Mercury Rising".
Jeg tror det er empati og det er helt forferdelig. :P
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 07.23.03 #12 av 13
Postet av: teebee
glemt het av denne tråden.
vel den aller ekleste jeg har sett er første filmen i Guinea Pig serien.
:!: SPOILERS!!
det er en japansk tortur film der en jente blir utsatt for diverse ting som kokende fett helt over kroppen, tilsatt larver over den forbrendte kroppen, badende i kadaver, litt ampusjon før den siste og verste scenen der en nål kommer ut av øyeeplet.

må vel se resten av serien også etterhvert. har sett 1 av 6.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 08.33.08 #13 av 13
Postet av: petre2006
"teebee" skrev:glemt het av denne tråden.
vel den aller ekleste jeg har sett er første filmen i Guinea Pig serien.
:!: SPOILERS!!
det er en japansk tortur film der en jente blir utsatt for diverse ting som kokende fett helt over kroppen, tilsatt larver over den forbrendte kroppen, badende i kadaver, litt ampusjon før den siste og verste scenen der en nål kommer ut av øyeeplet.

må vel se resten av serien også etterhvert. har sett 1 av 6.


Høres ut som en romantisk familie komedie.. Blir vertfall kvitt evt. uønskede gjester fort om den dras frem i hyggelig lag.

Petter

P.S : Tviler på om jeg vil lide meg gjennom den serien.. hvem vet.
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar