Logo

Tak og gardiner?

Skriv et svar
12.11.2005 16.44.24 #1 av 8
Postet av: Øystein Søbye
Jeg vurderer å male taket i den kroken av stua hvor lerretet er mørk grå, i tillegg til at jeg har tenkt litt på å monterere noen gardinfester i taket og få spesialsydd noen gardiner som kan "innramme" den delen av lerretet hvor bildet vises. Noen som har erfaring med slikt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 18.46.44 #2 av 8
Postet av: kid
Spørs hva du lurer på da? Ser jo ut som du har planen klar, det kan bli bra det der, så det er bare å sette i gang :D
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 19.41.18 #3 av 8
Postet av: Vector
Virker som en fin løsning :) Legg ut noen bilder når du har fått gjort det da!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 21.29.37 #4 av 8
Postet av: Øystein Søbye
Nei, jeg lurte bare på om noen hadde prøvd noe lignende? Jeg ser jo at det med en prosjektor er vanskelig å få svart til å være svart. I motsetning til en lysbildefremviser, hvor alt utenfor bildet maskes mekanisk, kommer det masse strølys fra en prosjektor. Det reflekteres ut i rommet og tilbake på duken slik at svart blir grått. Jeg prøvde litt med å teipe opp noen mørke lakner rundt bildet på lerretet. Det hjalp mer enn jeg hadde kunne drømt om - særlig da jeg tapet opp et laken i taket (hvitt tak) over lerretet! Men slik kan en jo ikke ha det i lengden (vanskelig å få aksept for slik ekstrem innredning!)

Men nå skal jeg bygge på stua og da blir det spesialsydde gardiner, og kanskje et mørkere tak!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 23.42.09 #5 av 8
Postet av: Marius305
Med min PT-AE700E er svartnivået ganskje bra, men kunne vært bedre.. Jeg bruker blå rullgardiner så jeg får rommet helt mørkt, også har jeg hvitt tak, med grønne vegger...
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 08.08.40 #6 av 8
Postet av: Øystein Søbye
Men svart får aldri blitt svartere enn det er på et område på lerretet som ikke blir opplyst av fremviseren. Dermed blir svart mer og mer grått ettersom hvor mye strølys det er fra fremviseren og hvor mye lys som reflekteres tilbake fra rommets interiør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 09.54.37 #7 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Hvitt tak er noe dritt så vis du for lov av de andre i huset så er det bare å male.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 16.13.48 #8 av 8
Postet av: kid
Selv startet jeg på hvitt men har gått over til en mer gråtonet maling, noe som hjalp en del. Likevel ikke helt supert. Rommet der min projector brukes kan jeg egentlig gjøre det jeg vil med, så vurderer å bygge opp en liten scenekant og lage en skikkelig kino med gulv til gulv tepper, spotter, tepper, forheng, mørkt etc. Får se hva tiden viser, spørsmålet er mer om hvor lenge jeg blir boende eller om dette rommet er det ulitmate som er tilgjengelig. Har igjen noen vurderinger først ;)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar