Logo

Swans Diva 6.2f

Skriv et svar
27.09.2010 22.28.33 #1 av 1
Postet av: SVS Inderoy
Swans 6.2f :twisted:

Har nå hatt disse høytalerne et par månder og er storfornøyd med de :-)


Etter og brukt drøye 2 år på og finne noe som jeg kunne tenke meg endte jeg til slutt opp med og kjøpe et par.
Det ble da framskutt litt da jeg plutselig så at det kunne bli noen helt nye til en ganske redusert pris på meg så slo jeg til. Og det uten og ha lyttet til Swans Diva.

Helt fra første tone ble spilt av de har jeg likt de.
Startet opp med og bruke de i Stereo oppsett med en Rotel RA-1062 (2*60 rotel watt tilsvarer 2*80 normale watt). (kaller det innspillingsperioden)
De spilte da i en stue på ca 20m2 med åpning til en mindre stue med veldig nakene vegger.

Det første som imponerte meg var bassen de produserte med sine 4 stykk 8".
Filmmusikken fra Transformers som har en del tung bass brakte frem et meget breit smil da de strekker seg langt nedover i bassen.

Så er det hvor detaljerte og tilbakelent de spiller, rett og slett en avslappet lyd. En lydtype jeg liker veldig god til musikk lytting.

Og med Emotiva xpa-3 som jeg koblet til ved flere anledninger ble det enda mere liv i høytalere, lydbildet ble enda større og strammere.

Så er det film siden.
Det er en lyd som er litt tilbakelent, så forskjellen fra Klipsch til Swans ble stor.
Swans har et lydbilde fil film som jeg vil kalle behersket. Detaljert og med mulighet til og gi fra seg et sikkelig smell der det skal være.
En kan skru opp lyden mye før en syns lyden blir høy.

Fortsatt vil jeg si at Klipsch med rett elektronikk vil gi ende mere og underholdene filmlyd for den som satter på det.



Så etter mine ører er Swans Diva 6.2f mye lydkvalitet for pengene.
Har hørt et par B&W cm9 som rett og slett hørtes kjedelige ut i forhold til swansene :o


Så musikk... Swans Diva 6.2f eller eventuelt lillebrødrene Diva 5.2f + 2 musikalske suber ville gi et stereo anlegg med mye godlyd er min mening 8)
I tilleg kan de brukes til og sette sammen et svært godt surround oppsett.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shit... Nå blir jeg gående og fantasere om Diva 5.2f + 2 suber i et stereo oppsett :roll:
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar