Logo

SVS vs. AudioPro Bravo

Skriv et svar
07.08.2006 07.41.14 #1 av 2
Postet av: willy79
Er nybegynner og har kjøpt meg:
Pioneer vsx 1016
Audio Pro Cinema Precition serien

Skal nå kjøpe meg subwoofer som passer sammen med de andre høytalerne. Prisklasse rund 5k. Jeg innser at SVS er en suveren vinner etter å ha lest grundig i forumet og andre steder på nettet. Problemet er at jeg har en stue som er stor og har en merkelig form med åpen kjøkkenløsning og store vindusflater. Har inntrykk av at SVS suben er ikke er særlig enkel å kalibrere og plassere, og er da usikker om det er det beste valget for min stue.
Har lest et sted at suber med nedadvendt basselement, f.eks. Audio Pro bravo sub, ikke er så avhengig av god plassering og kalibrering. Er det slik at det er forskjell på plasseringsvennligheten til subene? Vil jeg da få mere utav en sub med nedadvendt element?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2006 07.51.46 #2 av 2
Postet av: pnerbye
Problemet med å kalibrere sub er ofte relatert til rommet, og ikke til subben. Alle subber bør en egentlig jobbe litt med for å få maks ut av dem. SVS'en blir litt vanskelig fordi den er så fysisk. Du hører lett hvis det oppstår problemer fordi den spiller med slik kraft.

Når det gjelder plassering av sub, så bør den helst plasseres inntil en solid vegg, eller helst i et hjørne. Lettvegger og vinduer bør unngås. Elementet bør ikke peke mot lytteposisjon.

Skal du vurdere noe alternativ til SVS bør du vurdere XTZ 99 W12.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar