Logo

svs pb 10

Skriv et svar
07.11.2009 23.23.54 #16 av 19
Postet av: Torja
Du kan ogsåprøve klodenes kamp med Tom Cruise når ailien robot kjempene reiser seg opp for første gang og skyter sine døds stråler.. her skal det høres fra subb at ting skjer..
Eragon(Blu-Ray) langt ut i filmen når de skal slå seg gjennom fjellet for den siste kampen/slaget(ca 1t og 22min). Da jobber subben her litt ekstra. Du for no sub trøkk...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2009 11.26.32 #17 av 19
Postet av: steamy
takk for forsalg:)

flytta suben rett bak sofaen nå med elementet rette mot ryggen. Er vel ca 10cm klaring mellom rygg og sub. er dette for lite?
Men det hjalp en del det altså. kjenner bassen mer nå, men er nok kanskje fordi den er så nærme:P
Men savner forsatt brystkasse bass. men det får jeg vel kanskje kunn med mellomtonene i fronthøytalerne mine? Må kanskje skaffe meg noen nye fronter da:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2009 11.39.43 #18 av 19
Postet av: SVS Inderoy
"steamy" skrev:takk for forsalg:)

flytta suben rett bak sofaen nå med elementet rette mot ryggen. Er vel ca 10cm klaring mellom rygg og sub. er dette for lite?
Men det hjalp en del det altså. kjenner bassen mer nå, men er nok kanskje fordi den er så nærme:P
Men savner forsatt brystkasse bass. men det får jeg vel kanskje kunn med mellomtonene i fronthøytalerne mine? Må kanskje skaffe meg noen nye fronter da:)


Det hjelper og ha suben nærmere når det kommer til og kjenne bassen på kroppen og høre den.

Om 10cm er for lite... frem med Sinus toner, dB måler og notatblokk... målet er en ganske flat frekvenskurve hehe
Men bruk ørerene og lytt til forskjellig musikk og et par bra filmsener med bass, enten er man fornøyd eller så må det mere utprøvning til.

Brystkassebass... det hjelper med større elementstørrelse på fronter og center ja, hjelper også med en eller 2 suber i front også.
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2009 14.19.03 #19 av 19
Postet av: AndreWerdenskrieg
"steamy" skrev:takk for forsalg:)

flytta suben rett bak sofaen nå med elementet rette mot ryggen. Er vel ca 10cm klaring mellom rygg og sub. er dette for lite?
Men det hjalp en del det altså. kjenner bassen mer nå, men er nok kanskje fordi den er så nærme:P
Men savner forsatt brystkasse bass. men det får jeg vel kanskje kunn med mellomtonene i fronthøytalerne mine? Må kanskje skaffe meg noen nye fronter da:)

Har du satt crossover på fullt på subwooferen nå?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar