Logo

Surround i taket?

Skriv et svar
03.09.2004 18.54.42 #1 av 9
Postet av: inferis
Hei!

Håper det er noen som har et svar på dette!!

Kan man henge alle høytalerne i et surroundanlegg i taket, inkludert center? Avstanden fra skjerm til tak er cirka 30cm! Hvordan vil dette bli? Tenker da på å vinkle alle ned mot der jeg sitter!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2004 19.18.43 #2 av 9
Postet av: Torgrim
Alt går ann, men jeg tror du vil oppleve lydbildet som veldig rart. Alt lyd ovenfra blir noe unaturlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2004 20.39.17 #3 av 9
Postet av: inferis
Hm, okei! Du skjønner, har en skrivepult i veien..så eneste mulighet vil være og ha fronthøytalerne oppfor der tror jeg! Har du testet dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2004 20.57.01 #4 av 9
Postet av: Torgrim
Hadde bakhøyttalerene høyt plassert tidligere. Ble bedre å få dem i øre høyde. Kan du ikke plassere dem på veggen ved siden av lerretet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2004 21.15.34 #5 av 9
Postet av: inferis
tenkte liksom og bruke hele bredden på rommet. pulten står i et hjørne og har skjermen ved siden av.. Men kan jo i alle fall testet det..blir det galt får jeg evt. sette dem en plass på pulten! eller bare hive hele dritten ut! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 17.14.35 #6 av 9
Postet av: hdanielsen64
Testet nettopp et BOSE-anlegg hvor høyttalerne var festet i taket, ca 3-4 meter opp i været. Det fungerte egentlig helt ok, men personlig villle jg helst hatt dem i ørehøyde. Det kommer litt an på hvor kresen du er!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 18.02.55 #7 av 9
Postet av: mariusm
Høyttalere i taket vil skape ett noe unaturlig lydbilde. diskantene skal være omtrent i ørehøyde. har du satelitter, så skal de være omtrent i ørehøyde. senter skal alltid plasseres like over eller like under bildekilden. aldri ved siden.

eventuelle pre sence høyttalere skal plasserest i taket, men de er i tilegg til fronthøyttalerene.

bakhøyttalere skal plasserest litt bak deg, og, i ett 5.1 anlegg vinklet innover. de kan plasseres litt over deg, men ikke for mye,
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2004 21.30.27 #8 av 9
Postet av: SpikeMan
Hvis man har ett 6.1/7.1 anlegg da? Kan man ikke ha de ekstra, i forhold til 5.1 hengende litt høyere hvertfall? Eller vil det fortsatt være feil lydbilde da?

Kinoen her har det, høytalerne henger en god del høyere enn det vi sitter egentlig.. Vet ikke jeg..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2004 08.44.44 #9 av 9
Postet av: ohauback
Bakhøyttalerne skal vel ideelt sett henge litt høyere enn lytterne slik som de gjør på kino. Men vet ikke hvordan det blir med frontene hengende i taket, er vel bare å teste og blir det forjævlig så får du finne en annen løsning! :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar