Logo

Stereoforsterker til B&W ?

Skriv et svar
12.08.2007 20.33.02 #1 av 3
Postet av: Heldige Anton
Jeg skal kjøpe meg noen B&W høytalere(CM7 eller 703 eller 683) og ønsker gjerne noen anbefalinger mht forsterker. Jeg er ute etter en god stereoforsterker i prisklasse 6-10.000.

Den skal etterhvert inngå i et flerkanalsystem hvor planen er at steroforsterkeren skal drive frontene.

Tidligere har jeg likt lyden til H/K, bl.a pga myk og deilig bass med masse trøkk. Men H/K har mangler litt på diskant og oppløsning.

Finnes det en forsterker som gir både bra bass og mer oppløsning?

Jeg har sett litt på Denon PMA 1500 AE, men tror bassen blir for spinkel på lavt volum. Jeg hadde nemlig en Denon PMA 1060 for 15 år siden, og byttet den ut med h/K pga bedre bass.

Tips mottas med TAKK !! :P
Heldige Anton :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2007 01.05.53 #2 av 3
Postet av: olliver
jeg lurer også på den perfekte forsterker til B&W 683..problemet mitt er at nermeste seriøse stereobutikk ligger i Tromsø som er 80 mil unna,så det blir vanskelig å høre selv hvordan ting låter i praksis :evil:

men jeg ser du holder til i Tromsø..du burde dra på HI-FI klubben å be om demo..de selger bl.a B&W og Lyngdorf forsterkere som muligens går meget bra sammen..så hadde jeg vært deg hadde jeg dratt dit å tatt en lytt..

skriv gjerne å fortell hvordan det låt med Lyngdorf SDA(I)2175 sammens med B&W 683 visst du drar dit å hører disse ilag :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2007 14.57.51 #3 av 3
Postet av: Heldige Anton
Hei og takk for inspill :wink:

Ja jeg skal få avtalt tid på HK med disse høytalene og flere forsterkere.
Jeg har store forventninger til B&W 683 dajeg likte lyden til XT4 meget godt. Da med Denon forsterker.

Skal legge inn kommentarer etterhvert, men desverre har jeg ikke mulighet å få testet særlig mye for i september da jeg skal ut på reise snart. Tror ikke jeg rekker å teste noe før jeg drar heller.

Men jeg tror det er viktig å få demonstrert og hørt ulike forsterkere før man bestemmer seg. Jeg brente meg engang før ved å kjøpte Denon PMA 1060 uhørt. Den tabben gjør jeg ikke flere ganger :!:
Heldige Anton :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar