Logo

Soverom og LCD

Skriv et svar
26.08.2005 11.59.01 #1 av 9
Postet av: LateEntry
Tenker å montere et 26 eller 27" lcd tv på vegg inne på soverom. Tilkoblinger som vil bli brukt er utelukkende coaxial antenne kabel fra kabel selskap. Det som betyr mest er kvalitet på bilde, da spesielt sortnivå og kontrast, og at det skifter kanal relativt rask. Bortsett fra det bør tv'et være enklest mulig. Noen anbefarlinger? Åja tv'et skal ikke koste over 10k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.21.00 #2 av 9
Postet av: Knut
"LateEntry" skrev:Tenker å montere et 26 eller 27" lcd tv på vegg inne på soverom. Tilkoblinger som vil bli brukt er utelukkende coaxial antenne kabel fra kabel selskap. Det som betyr mest er kvalitet på bilde, da spesielt sortnivå og kontrast, og at det skifter kanal relativt rask. Bortsett fra det bør tv'et være enklest mulig. Noen anbefarlinger? Åja tv'et skal ikke koste over 10k


skal du ha dekoder også? eller bare rett fra "veggen"?
Planlegger også en mindre lcd på soverommet når kabel-tv kommer i bygget. Parabol er så dumt på den måten...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2005 18.20.25 #3 av 9
Postet av: boly
SABA T69013

Skrev et innlegg i går men finner det ikke igjen, så jeg skriver det i dag også....

Kjøpte SABA T69013 på elkjøp for 4995,- for og ha på soverommet.

Dette er en lcd skjerm på 27". Kjører vanlig antennesignal inn på tv`en og ble positivt overrasket over bilde kvaliteten. Den takler dårlig signal bra, for bilde er ikke dårligere enn på den crt tv`en jeg hadde der når jeg sammenligner bilde side ved side.

Når jeg koblet til dvd spilleren via scart RGB, ble bilde strøkent til den prisen på skjermen. Kan ikke annet en og anbefale denne skjermen til de av dere som liker og se film på senga.

I dag koblet jeg pc`n til skjermen og kjørte noen runder counter strike, og igjen ble jeg positivt overrasket, da det ikke var mer etterslep en på 17" dell lcd som jeg bruker til vanlig. Jeg har ikke det beste skjermkortet men alt ser MEGET bra ut. Kan dog ikke kjøre større oppløsning en 1024*768 da skjermen ikke tar signalet...

Fjernkontrollen er et stykke plast med noen knaster på, men den er oversiktlig og lettfattelig. Den har svakt signal, så den må holdes helt rett på tv for og funke.

Menyene på skjermen er lette og skjønne og forholdsvis logiske.

Alt i alt en skjerm som seriøst bør vurderes når dere skal ha tv på hytta, soverommet, barnerommet eller bare en tv nr2 når kjerringa ser ungkaren på tvn.



dette er klippet ut fra et innlegg jeg skrev for en tid tilbake....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 10.36.50 #4 av 9
Postet av: LateEntry
SABA T69013 ser ut som et bra tips. Hvordan er det med veggfeste til skjermen da? Finner ikke noe om det på elkjøps produkt informasjon


Tusen takk!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 20.01.35 #5 av 9
Postet av: boly
"LateEntry" skrev:SABA T69013 ser ut som et bra tips. Hvordan er det med veggfeste til skjermen da? Finner ikke noe om det på elkjøps produkt informasjon


Tusen takk!!


Veggfeste finnes ikke, men du kan skru av foten og lag ett feste selv hvis du er litt handy med stål. Lagde selv et i rustfritt med litt vinkel fra veggen, så lcden henger helt oppe ved taket. Slipper da masse puter osv for og se.

Var på elkjøp og kjøpte en billig dvd spiller i dag, og så at prisen på sabaen var satt opp til 5990.- Mulig du finner alternativ i andre merker da....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 18.10.27 #6 av 9
Postet av: LateEntry
Var innom Elkjøp her i Bergen (Åsane). De forsikret meg faktisk om at veggfeste ikke var noe problem. Det var heller ikke noe problem å få prutet skjermen ned til 4990,-. Eneste problemet var at de var utsolgt og t.o.m. utstillingstv'et var reservert. Ukjent leveringstidspunkt. Populært tv virker det som...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 20.14.57 #7 av 9
Postet av: Runel
Tver i samme leia er 26PF4310 som er HD-klar! til 6795(Trondheim) og Matsui til 6995,-(Trondheim). Saban er rå til prisen men har som nevnt leveringsproblemer desverre.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2005 03.27.39 #8 av 9
Postet av: LateEntry
Kjøpte Saba'en her om dagen. Elkjøp hadde satt den opp til 6995,- og i tillegg stablet den slik opp at det så ut som en virkelig kampanjepris!! Hehe de er ikke sanne! Det var heldigvis ikke noe problem å få den hjem for 4995,- Nå er den montert med veggfeste på soverom! Helt rått! Selgeren advarte mot at tv'en ble helt elendig med vanlig coax signal, og at jeg absolutt burde kjøre et digitalt signal inn. Har prøvd begge deler å det digitale signalet er knapt merkbart bedre enn det analoge. Er kjempefornøyd med bildet!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2005 11.07.03 #9 av 9
Postet av: boly
"LateEntry" skrev:Kjøpte Saba'en her om dagen. Elkjøp hadde satt den opp til 6995,- og i tillegg stablet den slik opp at det så ut som en virkelig kampanjepris!! Hehe de er ikke sanne! Det var heldigvis ikke noe problem å få den hjem for 4995,- Nå er den montert med veggfeste på soverom! Helt rått! Selgeren advarte mot at tv'en ble helt elendig med vanlig coax signal, og at jeg absolutt burde kjøre et digitalt signal inn. Har prøvd begge deler å det digitale signalet er knapt merkbart bedre enn det analoge. Er kjempefornøyd med bildet!!


Lekkert :D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar