Logo

Sony vurderer PS3-priskutt

Skriv et svar
15.06.2007 10.07.17 #1 av 32
Postet av: Berit
http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=141131
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2007 19.22.55 #2 av 32
Postet av: olliver
ja det måtte komme..jeg sitter på gjerdet å venter til den blir billigere,noe som jeg tror de fleste gjør..men hadde jeg hatt behov for BLU-RAY spiller nå, da hadde jeg ikke nølt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2007 21.08.21 #3 av 32
Postet av: Rune
Kunne tenkt meg en slik, mest bare for å ha, men den må ned noe i pris før jeg gidder å kjøpe den. 2995 så skal jeg vurdere det :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2007 23.21.39 #4 av 32
Postet av: olliver
under 3000.- tviler jeg sterkt på den vil nå,ikke før om noen år isåfall..blir vel å ligge rundt 4000+
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 06.59.27 #5 av 32
Postet av: Andersk
Hvis den legger seg i nærheten av fire laken blir jeg straks mer keen på den. konsoll og blu ray kan være verdt det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 10.19.35 #6 av 32
Postet av: petre2006
Blir nok ikke det mest dramatiske kuttet nå, men litt blir det. Historien vil altså gjennta seg for tredje gang. Alle trodde de foregående modellene ikke kunne bli spesiellt billigere siden de også var stappa med høyteknologi. Om to år er de første PS4 snikbildene lagt ut på nettet og PS3 vil ligge på rundt 1500,- sammen med tre spill og to trådløse håndkontrollere, siden Microsoft holder på å lansere sin tredje generasjon.

Merk mine ord, og rot gjerne frem tråden om to somre, og sjekk om jeg ikke har rett. $ony og Micro$oft er blodsugere av en annen rang.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 13.29.56 #7 av 32
Postet av: Blueflame
Så fort den lander på rundt 3500-4000 lapper så hopper jeg på toget.

Tross alt en RÅ spillmaskin, mediasenter (med mulighet for internett surfing), CD og Blu-ray spiller i ett og samme pakka vettu :-)

Prisen er litt stiv ennå, men begynner å bli litt klar for noen Blu-Ray filmer nå.

Får håpe de senker den med minst 1000,- spenn.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 16.10.52 #8 av 32
Postet av: eple
Blodsugere og blodsugere... Sony taper jo milliardbeløp på konkuransen med Microsoft siden maskinen selges til under selvkost. Faktisk tapte de 3,4 MILLIARDER bare siste 3 måneder
http://forbruker.no/digital/nyheter/spi ... 789824.ece

Å ja den vil sikkert krype ned under 3000.- om en venter lenge nok, men når den gjør det kan en jo ligegodt vente litt til å kjøpe PS4? Og når den kommer.. hvorfor ikke vente på PS5? den blir jo mye bedre :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 19.14.32 #9 av 32
Postet av: petre2006
"eple" skrev:Blodsugere og blodsugere... Sony taper jo milliardbeløp på konkuransen med Microsoft siden maskinen selges til under selvkost. Faktisk tapte de 3,4 MILLIARDER bare siste 3 måneder
http://forbruker.no/digital/nyheter/spi ... 789824.ece

Å ja den vil sikkert krype ned under 3000.- om en venter lenge nok, men når den gjør det kan en jo ligegodt vente litt til å kjøpe PS4? Og når den kommer.. hvorfor ikke vente på PS5? den blir jo mye bedre :D


Var ikke helt poenget mitt å måtte vente til det uendelige, men sette fokus på at historien vil nok en gang gjennta seg med troen på at denne, denne konsollen vil ikke dette i pris p.g.a saftig spec. Klart den vil dette i pris, dette er en kamp mellom to giganter og når du sier de selger med tap (ingen selger med tap, for å kjøre seg selv i grøfta) så stemmer nok det på hardwaren, men de soper opp voldsomme kronasjer på å selge logoen sin på spillpakker samt logoen (Blu-Ray) sin på filmer. Det er her pengene ligger, ikke på å selge maskiner.

Blodsugere er min påstand ja, men begge skal ha kreditt for å lage veldig gode produkter. Når jeg snakker om boldsugere er det som de fleste andre firma, de vil tjene store penger fort, på vår bekostning selvsagt, igjen, noe jeg ikke stresser altfor mye med. Tja, hadde vi ikke hatt Sony og Microsoft hadde vi hatt to andre :-)

Så, ikke tro på Sony når de påstår noen ting som helst, de er der for deg, og gir varene sine til deg med stor profitt som grunnstenen i deres filosofi.

Jeg skal også ha en PS3, don't get me wrong. Jeg nekter bare å tro at prisene vil holde seg altfor høye lenge, det skvalderet har de sagt utallige ganger før, og er bare BS.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 19.34.16 #10 av 32
Postet av: Blueflame
Godt forklart!
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 19.55.32 #11 av 32
Postet av: monitor
"petre2006" skrev:
"eple" skrev:Blodsugere og blodsugere... Sony taper jo milliardbeløp på konkuransen med Microsoft siden maskinen selges til under selvkost. Faktisk tapte de 3,4 MILLIARDER bare siste 3 måneder
http://forbruker.no/digital/nyheter/spi ... 789824.ece

Å ja den vil sikkert krype ned under 3000.- om en venter lenge nok, men når den gjør det kan en jo ligegodt vente litt til å kjøpe PS4? Og når den kommer.. hvorfor ikke vente på PS5? den blir jo mye bedre :D


Var ikke helt poenget mitt å måtte vente til det uendelige, men sette fokus på at historien vil nok en gang gjennta seg med troen på at denne, denne konsollen vil ikke dette i pris p.g.a saftig spec. Klart den vil dette i pris, dette er en kamp mellom to giganter og når du sier de selger med tap (ingen selger med tap, for å kjøre seg selv i grøfta) så stemmer nok det på hardwaren, men de soper opp voldsomme kronasjer på å selge logoen sin på spillpakker samt logoen (Blu-Ray) sin på filmer. Det er her pengene ligger, ikke på å selge maskiner.

Blodsugere er min påstand ja, men begge skal ha kreditt for å lage veldig gode produkter. Når jeg snakker om boldsugere er det som de fleste andre firma, de vil tjene store penger fort, på vår bekostning selvsagt, igjen, noe jeg ikke stresser altfor mye med. Tja, hadde vi ikke hatt Sony og Microsoft hadde vi hatt to andre :-)

Så, ikke tro på Sony når de påstår noen ting som helst, de er der for deg, og gir varene sine til deg med stor profitt som grunnstenen i deres filosofi.

Jeg skal også ha en PS3, don't get me wrong. Jeg nekter bare å tro at prisene vil holde seg altfor høye lenge, det skvalderet har de sagt utallige ganger før, og er bare BS.

Petter


Kan ikke være mere enig.

"I et intervju med Financial Times, forteller Sony-toppsjef Howard Stringer at selskapet nå sitter og grubler over hvor stort priskutt de har råd til å gjøre.Ifølge Howard, er det «udiskutabelt» at forbrukerne ønsker en lavere pris."

Med dette mener han: Hvor langt må vi ned for at vi stjeler markedsandeler nok til at det blir kompensert(og vel så det) gjennom økt salg av spillprodukter mm.

:evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2007 22.31.42 #12 av 32
Postet av: MindWaste
Med dette mener han: Hvor langt må vi ned for at vi stjeler markedsandeler nok til at det blir kompensert(og vel så det) gjennom økt salg av spillprodukter mm.


Dette er vel hjørnesteinen i alle bedrifter? "Hvor mange enheter kan vi selge, og hva er den maksimale prisen markedet vil akseptere?"
Men enig ellers, PS vil synke i pris - det gjør den alltid... Og når endelig alle forbrukere (noen med mindre lommebok enn andre) har tatt seg råd til PS3? Jo da kommer PS4..... :roll:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2007 19.37.48 #13 av 32
Postet av: Suzpaz
Prisen er nedsatt 33%
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2007 22.32.31 #14 av 32
Postet av: kWern
Det er da snakk om en ny utgave med 40 Gb HDD, uten minnekortleser, og kun 2 USB-porter (kan sikkert løses med en USB-hub og USB-kortleser om behovet skulle dukke opp). Den nye versjonen støtter av en eller annen grunn ikke PS2 spill (trodde vi i Europa uansett brukte software emulering?).
Selv om dette høres ut som en strippet versjon, har den jo alt en trenger for Bluray og PS3-spilling. Kommer til å koste under 4000 mener jeg å ha lest, og da begynner det å bli mer interessant for flere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2007 08.59.20 #15 av 32
Postet av: fox75
Har hørt snakk om at det skulle komme 2 nye ps3 maskiner nå? Noen som har fått med seg hva dette er??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar