Logo

Sony SCD-XA9000ES

Skriv et svar
13.01.2006 20.43.55 #1 av 5
Postet av: LydErGøy
Er for tiden student i USA. Alt her borte er billig, så livet er fristende.
Jeg trenger noen "råd" for å hindre meg selv fra å kjøpe denne eminente CD-spillern jeg nevnte i overskriften.. Har jo egentlig ikke helt råd. Leser i omtalen av den her på audiophile.no at den koster 32 laken hjemme i Norge. Jeg har funnet den til 10.500 kroner her borte. Ny og med 5 års garanti ja.. :lol:

Problemet blir bare å drasse de 16 kiloene hjem til sommern..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2006 19.00.55 #2 av 5
Postet av: Electra
Hugs at strømnettet er 230v her i norge da.
Mvh
Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 19.00.35 #3 av 5
Postet av: detteermeg
5 års garanti på den spilleren i USA høres litt for godt ut til å være sant. USA har dårligere garantivilkår enn Norge, som er i særstilling. I USA får du normalt ca 6 mnd eller ca ett år max.

Dessuten må du huske på at den garantien du eventuelt får i USA ikke gjelder i Norge.
Selv om XA9000 er en rå spiller, kan du risikere og sitte med en utgift hvis det skjer noe med den her hjemme.
- Hadde jeg bare kunnet, kunne jeg gjort det jeg kunne for å kunne det jeg ikke kan...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 23.02.44 #4 av 5
Postet av: kid
Kjenner flere som har handlet fra USA, det du må passe på er strømforsyningene(slik at disse passer overens/kan byttes/medfølgende adapter/switch) eller lignende mot vårt 220v anlegg. Utenom dette, anbefaler jeg deg bare å handle. Prisene er mye bedre! Det med garanti hørtes litt rart ut, sjeldent noen forhandler så langt garantitid der, men vet at de er oppe i 2 år og slikt. Uansett, skal du handle der, så kjøp av en stor/seriøs leverandør. Dersom noe skulle skje når du kommer hjem igjen også eventuellt, så ordner gjerne slike bedrifter opp og sendes ned. Utrolig nok, går det ganske kjapt og.

Lykke til :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 19.35.29 #5 av 5
Postet av: xindak
Et godt råd til alle som skal kjøpe cd-spelar er å prøve en XINDAK med rør.Jeg har en sånn,å det er utrolig hvor godt den spiller.Den koster 7000 kr her hjemme.Har hatt hjemme mange spillere på prøve,men de rekker ikke denne til knærne!Jeg trodde lenge på at 24 bit var det rette,men denne 16 bit speleren er den beste på rette siden av 15000.Å så er den flott å se på å har en fjernkontroll så ikke jeg har sett før.Lyden er ikke den kliniske som mange andre har men den spiller musikk.Blir aldri lei av å lytte,bytter cder i time etter time.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar