Logo

Sony RDR-HX910 vs Pioneer DVR-630-s

Skriv et svar
30.05.2005 18.25.57 #1 av 7
Postet av: NilsPetter
Nå har jeg "siklet" etter Sony's 910 en stund, men det ser ut som om levering drøyer. Så leste jeg test av Pioneer's 630 og ble plutselig i tvil. Vet noen når 630 blir lansert? Det har tidligere vært antydet juni, men hvilken dato?
Chase play og "jukebox" var fristende funksjonaliteter..... :)

Har noen noen anbefalninger på disse to, evt LG RH7900?

Nils Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2005 19.02.35 #2 av 7
Postet av: Rune
Jeg har selv bestilt meg Pioneer DVR 530. Tittet på den for noen uker siden da Pioneer hadde en produktmøte for å presentere sine nye produkter. Grunnen til jeg valgte DVR 530 er Pioneer sin utrolige gode brukervennlighet. Jeg mener faktisk at den ligger langt foran de fleste andre produsenter. Spesielt muligheten til å styre en ekstern dekoder via timer funksjonen var også et viktig argument. Snart vil vi jo alle sitte med en dekoder for digitalt bakkenett eller parabol. Da er det kjekt å kunne ta opp på flere stasjoner mens man er borte.

Jeg har testet LG sin RH7800 som er ganske lik RH7900. Billedkvalitet og muligheter er gode. Men det som gjør at jeg personlig ikke kunne hatt denne er at den er noe tungvindt i bruk i forhold til Pioneer. Spesielt timeshift og timerfunksjonen syns jeg er noe begrenset.

Sony maskinen er god på det meste og er den som er nærmest Pioneer på brukervennlighet. Billedkvaliteten er veldig god. Om den er bedre enn den nye Pioneer vil jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har sammenlignet direkte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 20.42.11 #3 av 7
Postet av: NilsPetter
Vet du når den er i handel? både 530 og 630

"Rune" skrev:Jeg har selv bestilt meg Pioneer DVR 530. Tittet på den for noen uker siden da Pioneer hadde en produktmøte for å presentere sine nye produkter. Grunnen til jeg valgte DVR 530 er Pioneer sin utrolige gode brukervennlighet. Jeg mener faktisk at den ligger langt foran de fleste andre produsenter. Spesielt muligheten til å styre en ekstern dekoder via timer funksjonen var også et viktig argument. Snart vil vi jo alle sitte med en dekoder for digitalt bakkenett eller parabol. Da er det kjekt å kunne ta opp på flere stasjoner mens man er borte.

Jeg har testet LG sin RH7800 som er ganske lik RH7900. Billedkvalitet og muligheter er gode. Men det som gjør at jeg personlig ikke kunne hatt denne er at den er noe tungvindt i bruk i forhold til Pioneer. Spesielt timeshift og timerfunksjonen syns jeg er noe begrenset.

Sony maskinen er god på det meste og er den som er nærmest Pioneer på brukervennlighet. Billedkvaliteten er veldig god. Om den er bedre enn den nye Pioneer vil jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har sammenlignet direkte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 07.02.59 #4 av 7
Postet av: detteermeg
Serviceavdelingen på Kalbakken har 910 på lager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 11.00.27 #5 av 7
Postet av: Phelsior
Men kan den første batchen 910 gjøres sonefri da?

Var jo litt varierende med 900 etter hva jeg hørte ...

Selv har jeg nå mest lyst på Pioneer'en da. Litt sånn magefølelse og hva jeg har lest hittil:)
Lytt til musikken, ikke bare hør på den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 20.42.24 #6 av 7
Postet av: NilsPetter
Serviceavdelingen har den på lager til kr 6800,-, komplett.no og best2buy.no FÅR den til 5800,-/5900,-

"detteermeg" skrev:Serviceavdelingen på Kalbakken har 910 på lager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 20.53.42 #7 av 7
Postet av: Rune
Fikk mail fra Pioneer at de enda ikke har fått noen bekreftet dato, men det er i juni.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar