Logo

Sony RDR-HX820S og stillbilder fra Canon IXUS 40

Skriv et svar
12.03.2007 20.40.55 #1 av 3
Postet av: toyman61
Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet...
Kjøpte en Sony RDR-HX820S på Expert til mine svigerforeldre. Det var meningen at den skulle benyttes bl.a. til å se på stillbilder fra Canon IXUS 40 digitalkamera.

Bildefilene fra Canon IXUS 40 er i standard JPEG (JPG)-format, og ble brent ut til CD og DVD via Nero med standardinnstillinger. Dette er formater som RDR-HX820S i utgangspunktet skal støtte. Brenningen ble avsluttet (finalized), dvs. at den er lukket.

Når vi putter CD/DVD-en inn i RDR-HX820S ser den at det er en CD eller DVD. Den finner dog ingen tittelliste, og den er ikke i stand til å vise noen av JPG-bildene som er brent på platen. Den kopler bare over til TV-signalet etter å ha forsøkt å lese.

Prøvde å brenne en tilsvarende CD med JPG-bilder fra et Olympus digitalkamera. Resultat: Ingen problemer med visningen.

Bildene fra Canon-kameraet lar seg fint vise på en annen type DVD-avspiller - dette ble testet ut hos leieboeren samt hos Expert i dag.
Sistnevnte fant ingen løsning på problemet.

Derfor: Er det noen her på forumet som kan fortelle meg hva som er problemet - eventuelt hva som kan gjøres? Hvis dette er et Sony-problem vil boksen bli returnert umiddelbart, det er tross alt 30 dagers angrefrist.. :-)

Anyone ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 21.36.26 #2 av 3
Postet av: arntos
Se side 62 i bruksanvisning. Er det noe der som ikke er i samsvar med bildene fra Ixusen? Beste tips jeg har.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 23.06.50 #3 av 3
Postet av: toyman61
Hei,

Har sjekket opp i henhold til det som er angitt på side 62.
Det ser greit ut. Som tidligere nevnt: Det fungerer på andre spillere.
Merkelige greier..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar