Logo

Sony kontra Samsung

Skriv et svar
26.05.2009 16.10.58 #1 av 12
Postet av: Alexx
Jeg var å så på Samsung 8-serien her om dagen og ble imponert av bildet, det var utrolig mye bedre enn det jeg har sett av flatskjermer før. Men jeg er ikke så glad i designet på Samsung-Tvene, jeg liker heller Sony-designet. Men har Sony tilsvarende TVer som Samsung har, i 7 og 8-serien? Og hvordan er lydkvaliteten på samsung kontra Sony?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2009 21.20.11 #2 av 12
Postet av: Alexx
Nå har jeg forhørt meg litt, og fått vite at Sony har tapt seg veldig på TV. Så da blir jo Samsung et klart valg....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 08.15.19 #3 av 12
Postet av: Jorn.Finnerud
Hei. Hvor har du forhørt deg og fått denne konklusjonen?
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 11.30.14 #4 av 12
Postet av: Alexx
På et annet forum. Fikk jo ikke noe svar her inne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 11.32.36 #5 av 12
Postet av: Jorn.Finnerud
Vel, Sony har på ingen måte tapt seg de siste generasjonene og leverer fortsatt noen av de aller beste LCD-skjermene som er å oppdrive.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 11.43.18 #6 av 12
Postet av: Alexx
Men hvordan ligger Sony an kontra Samsung når det kommer til LED? Det var på det punktet at folk mente at Sony hadde sakket en god del akterut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 12.59.51 #7 av 12
Postet av: Jorn.Finnerud
Poenget her er vel at Samsung har kommet med en hel range med kantLED-TVer. Det har ikke Sony. De har kun en modell med kantLED. I tillegg har de en modell med skikkelig LED X4500. Mitt poeng er at de ikke har tapt seg på bildekvalitet, selv om de ikke spyr ut like mange modeller med LED som det Samsung gjør. Kvaliteten på det Sony gjør er fortsatt meget høy. Men det jo klart at de nye Samsungskjermene ser veldig bra ut og koster ikke ekstremt mye heller, så de fremstår nok som bedre kjøp.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 13.04.22 #8 av 12
Postet av: Alexx
Det høres bra ut for min del da jeg liker Sony bedre. Men hva vil kantLED si i forhold til vanlig LED?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 18.33.45 #9 av 12
Postet av: Jorn.Finnerud
Det som gjør at en TV er relativt tykkfallen i dybden kommer av baklyset som sitter bak LCD-panelet. På en tradisjonell LED-skjerm som Sony X4500 og Samsung A9xx er LED diodene plassert bak LCD-panelet der lyskilden sitter til vanlig. fordelen med å ha LED-diodene bak er at man kan dimme LEDene individuelt. på den måten oppnår man et fantastisk sortnivå. tradisjonell belysning kan også dimmes, men da må alle dimmes. Kant-LED er en løsning for å gjøre skjermene tynnere. LEDene er plassert i kantopphenget rundt LCD-panelet. LEDene lyser innover og en reflektorplate vinkler lyset opp gjennom LCD-panelet. i likhet med tradisjonell belysning må man med kantLED dimme alle eller ingen.
på generelt grunnlag kan man si at kantLED gir tynne skjermer mens bakmontert LED gir best bilde.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 19.43.29 #10 av 12
Postet av: Alexx
Takk for informative svar. :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 19.58.39 #11 av 12
Postet av: teebee
da har man valget mellom form eller farge :P ser enkelte webshop har forskjellige kategorier som tv lcd og tv led noe som vel er feil når det er bare baklyset som er led og ikke skjermen. eller tar jeg feil?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 21.04.39 #12 av 12
Postet av: Jorn.Finnerud
Stemmer. Det er ikke noe som egentlig burde hete LED-skjerm. Det er fortsatt en LCD-skjerm, men med LED lyskilde istedenfor lysstoffrør.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar