Logo

Sony Bravia 40" LCD-TV vs. Pioneer 42" Plasma-TV

Skriv et svar
06.02.2007 19.31.20 #1 av 8
Postet av: AndreasGS
Hallo.

Jeg har et lite problem med og velge. Jeg står mellom en LCD-TV og en plasma-TV. LCD-TVen er en Sony Bravia 40" KDL-40V2500, og Plasma-TVen er en Pioneer 42" PDP-4270XA.

Jeg setter stor pris på råd og argumenter for og mot de forsjellige tvene. Tven skal IKKE brukes til annet en TV titting. Kanskje se en film på den en gang i året :P :P
(TVen er til bestemor) :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2007 22.52.21 #2 av 8
Postet av: Alas
Begge to er kjempegode tv'er, så du kan ikke velge feil egentlig. Det kommer vel til slutt litt an på hva du, eller bestemoren din, liker.

Det som er greit med Sony'en er at den ikke har refleksjoner i rammen, eller i selve bildet. Det har Pioneeren, iom det er en plasma, samt at rammen rundt bildet er glossy.

Det jeg har sett av farger så virker Sony'en mer naturtro i fargene, litt kjedeligere kanskje, men mer ekte, Pioneren var kanskje litt mer "in your face". Men dette har nok en del med instillingene å gjøre.

Plasmaene bruker jo litt mer strøm enn lcd'ene og, hvis det er et poeng, prisen på dem er vel omtrent det samme regner jeg med.

Mvh
Jobber deltid hos Resonans Lyd & Bilde. Sånn at dere vet det
07.02.2007 03.37.12 #3 av 8
Postet av: AndreWerdenskrieg
Er stort sett enig med Alas.
Personlig er jeg ikke fan av LCD, selv om de virkelig begynner å komme seg. Mitt ankepunkt har hele tiden värt svartnivå og unaturlig bilde. Dette begynner nå å jevne seg ut og både Sony og Pioneer har meget bra TV'er.

Skulle jeg valgt selv, ville jeg gått for Pioneer da plasma vanligvis er bedre på TV-signaler og spesielt analoge TV-sendinger. Plasmaene er også TV'ene som ligger närmest CRT/billedrörs-TV'er når det kommer til bildekvalitet.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
07.02.2007 09.24.27 #4 av 8
Postet av: orso
Jeg tilhører også gruppen som ikke liker LCD. Plasma har mye mer naturlige bilder. Plasma har dessuten bedre fargegjengivelse, kontrast, sort nivå og lavere respons tid. LCD er for meg en PC skjerm. Jeg har sett Sonyen og jeg ble ikke imponert.
Ville selv valgt mange plasmaer framfor Sonyen.
07.02.2007 09.53.36 #5 av 8
Det kom en ny sony inn isteden for Sony Bravia 40" KDL-40V2500. Den andre "kandidaten" ble vist "Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready" den der :P Er den bedre enn den andre sonyen? Og hvorfor har ikke plasma tven 16:9 oppløsning? Den har jo bare 4:3 :?
07.02.2007 10.12.32 #6 av 8
Postet av: arntos
Kjøp pioneeren til din bestemor. Plasma er bedre til vanlig TV titting. Du finner svært få om noen 42" plasma med 16:9 oppløsning. Trøbbel med å lage fosfor cellene i riktig størrelse på 42-43" plasma.
07.02.2007 11.34.07 #7 av 8
Postet av: orso
"AndreasGS" skrev:Det kom en ny sony inn isteden for Sony Bravia 40" KDL-40V2500. Den andre "kandidaten" ble vist "Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready" den der :P Er den bedre enn den andre sonyen? Og hvorfor har ikke plasma tven 16:9 oppløsning? Den har jo bare 4:3 :?

Full HD oppløsning er ikke noe å sikle etter på nåværende tidspunkt. For det første ser man ikke særlig forskjell på 720p og 1080p før man har en skjerm på 100". For det andre krever det veldig mye av bildeprosesseringen for å oppskalere SD materiale. SD materiale vil som oftest bli dårligere.
Plasma med sin oppløsning er godt egnet til dagens sendinger i SD og er også glimrende med HD.
07.02.2007 15.22.22 #8 av 8
Tusen takk for alle svarene jeg har fått :D Da blir det vel pioneeren til hun besta! Håper hun får kose seg med den :lol:
Skriv et svar