Logo

Sonefri?

Skriv et svar
16.09.2005 05.59.25 #1 av 5
Postet av: aavdst
Jeg er ingen erfaren mann på dette området, men er begrepet sonefri/regionsfri i ferd med å bli borte? er stort sett alle nye dvd-spillere sonefri slik at de ikke lenger trenger å merkes med dette? Jeg ser nemlig sjelden at dette er oppgitt i spesifikasjonene. Kan noen oppklare denne uvitenheten for meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 08.15.16 #2 av 5
Postet av: boly
Så og si alle spillere som selges av de store kjedene er sone 2, de har en del billig spillere som er sone 1 og 2. Dette er spillere av dårligere kvalitet til priser rundt 300.- og et stykke oppover.

En selger på elkjøp sa de ikke fikk selge eller programere om spillere til og ta sone 1.....

Sillere som er sone 1 og 2, er merket dette på pakken, evt. merket med multiregion.

Du kan også sjekke spillere du vill kjøpe som er sone 2 på diverse sider om de er mulige og kode om selv, det er flere sider som har lagt ut måter og gjøre dette på feks. denne: http://www.videohelp.com/dvdplayers.php ... me&hits=25
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 08.20.11 #3 av 5
Postet av: aavdst
Takk for svar. Hvis jeg da har forstått deg riktig, så er de færreste dvd-spillerne (som bl.a omtales på dette forumet) sonefrie. Dvs at man stort sett kun kan spille dvd'er kjøpt i europa? Skal man ha sonefri, så er dette dårligere kvalitet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 09.55.22 #4 av 5
Postet av: arntos
Sonefri betyr ikke dårligere kvalitet. Men de spillerene der det reklameres med sonefri er ofte billige spillere.

Kjøp for eksempel pioneer, bra spillere samt at de er mulige å gjøre sonefrie. Dette er noe forhandlerne kan gjøre. Koster et par hundre om du ikke klarer på prute det med...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 15.52.59 #5 av 5
Postet av: boly
De store kjedene er vell bundet av div. regler som de mer rene HIFI butikkene ikke trenger og følge. Feks Hi Fi klubben, hvis du henter fram en dvd spiller og scroller på hvilken farge du hvil ha, får du og opp versjonene som er sonefrie. Disse koster gjerne 2- 3 hundre mer, men man slipper og legge inn software selv, man har jo ikke noen garanti for at programvaren som man finner på nettet virker.......Men de som legger ut software oppgraderinger er gjerne annleggs tullinger som de fleste her inne.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar