Logo

Snart Projektor eier

Skriv et svar
15.11.2004 01.48.29 #1 av 9
Postet av: gringol
Hei, her må jeg si det finnes utrolige oppfinnsomme folk og det er fantastisk gode tips å finne her. Har som mange andre funnet interesse for projektor, da jeg endelig er fullt ferdig med kjellerstua så kom det over meg at her må det jo være perfekt med hjemmekino for meg og mine 2 gutter på 7 og 10 år, vi er forøvrig hekta på xbox, så her ser jeg det blanke i øynene :shock: dems når jeg fabler om projektor og xbox+ kino. Helt innerst i kjellerstua så har jeg også ett rom der jeg har PC- rommet mitt, så her kan jeg faktisk ha projektoren stående slik at støy fra denne blir helt uproblematisk. Ser for meg at jeg lager hull i veggen med glassplate til projektoren.
:?: Spørsmål 1: er det noen tips +råd på hva jeg burde passe på når jeg går for en slik løsning?, Projektoren blir da stående ca 4,5 meter fra lerret på andre siden.
:?: Så er det projektoren, etter mye leit i forumet så synes jeg at den nye InFocus ScreenPlay 4805 ser ut som ett godt valg, er vel kanskje ikke så mange som har testa den ennå? i kjelleren så kan jeg få det helt mørkt så denne projektoren burde kansje passe?
:?: Lerret hadde jeg tenk å kjøpe på ikea foreløpig,(200X200m) for å se hvordan det blir, så det er jo ikke store utgiften hvis det skulle hvise seg å gå galt.

info:
4,5 meter rom
2 meter takhøyde

Tips og råd og meninger mottas med takk, forøvrig mange takk for alle råd jeg har greid å få fram i forumet
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 11.53.07 #2 av 9
Postet av: Infinity
Svarer på det jeg vet noe om:

Har testet ut Infocus 4805, bildet blir bra spesiellt vist man kommer ca 4 m fra lerretet. Gode farger var det også.

Har sett at http://www.komplett.no selger den for 11.990,-

Så løp å kjøp! :lol:
Nybegynner, gleder meg til å komme igang....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 13.38.33 #3 av 9
Postet av: Bombadil
screenplay 4805 er en widescreen prosjektor så 200*200 blir da ikke helt riktig. men det går jo ann å bruke det
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 16.23.29 #4 av 9
Postet av: gringol
Mener man at 2 meter bredt lerret er for kort??
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 17.33.45 #5 av 9
Postet av: Infinity
Nei, tror ikke han mener det er for kort.
Han henger seg opp i detaljer :D , bildet i widescreen er jo lenger enn det er høyt, så bildet blir jo ikke 2m x 2 meter.....
Men det er naturlig å kjøpe 2mx2m lerret vist du skal handle på IKEA.

Var innom Hifi Klubben å testet ut: ThemeCene H30 13.500,-
http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p ... 83|pdetail

Jeg følte at denne hadde et bedre bilde enn infocusen, ta å sjekk det ut før du handler......

Har noen en formening om denne projectoren?
Nybegynner, gleder meg til å komme igang....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2004 19.45.43 #6 av 9
Postet av: gringol
ja den så jo bra ut, men det var ikke mange treff på søk på den der, litt ukjent merke for meg, scart er jo sjelden projektorne kommer med........
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 09.12.30 #7 av 9
Postet av: Diablito
H30 er en 4:3 projektor som for multiplayer spill på xbox etter min mening vil være bedre, da bildet er endel høyere på H30 enn 4805 med 16:9 (bildet vil jo være like bredt, og hver av spillernes "vindu" vil da være noe større på 4:3). Har testet H30 endel og den har et veldig bra bilde! (spesielt når en tar prisen med i betraktningen!)

Begge projektorene er anbefalt en sitteavstand på 2 x bildebredden for at pixler ikke skal bli for framtredende...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 11.00.48 #8 av 9
Postet av: gringol
Ja, det er jo akkurat hva jeg holder på med for tiden, kammerater som spiller multiplayer på xbox på projektor,men så er det jo kinofølelsen man også vil ha da, det er litt rart at 4805 ikke kan vise 4:3 +16:9 slik som 4800 gjør
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 11.02.07 #9 av 9
Postet av: gringol
og så ser jeg expert selger infocus 4800 for 9000 her hjemme i grenland
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar