Logo

skjermkort med komponentutgang

Skriv et svar
20.10.2005 07.10.06 #1 av 16
Postet av: 9kki
Vet at dette har blitt postet før, men finner ikke igjen tråden.
TRenger et skjermkort med komponentutgang til mitt htpc prosjekt.
har hørt at GeForce 6600gt har slik utgang, men når jeg ser på bilder av disse kortene klarer jeg ikke se komponent utgang på dette.
Kan noen tenke seg å legge ut en link til meg med riktig skjermkort blir jeg veldig glad.

Dersom det er relativt støyfritt er dette også å foretrekke
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 11.56.20 #2 av 16
Postet av: 9kki
ingen som har noen tips???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 12.27.30 #3 av 16
Postet av: lucy
"9kki" skrev:ingen som har noen tips???
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313408&view=detailed
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 16.20.14 #4 av 16
Postet av: Rune
Jeg har dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311332&cks=PRL

PS. De har ikke egen komponent kort 6600 kortene, men de har en overgang som følger med. Derfor vil du ikke finne kort med utgang. Dette MSI kortet har medfølgende overgang.

Her er kortet etter vi byttet til vannkjøling:

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 18.46.07 #5 av 16
Postet av: aLmAnZo
har selv 6600 og det fulgte med en overgangskabel. Den fungerer godt... Men hvorfor komponent når du kan bruke VGA eller *jernteppe* Den hvite utgangen. det er begge digitale signaler... bedre projektormat det, er det ikke?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 19.16.08 #6 av 16
Postet av: Rikky
"aLmAnZo" skrev:Men hvorfor komponent når du kan bruke VGA eller *jernteppe* Den hvite utgangen. det er begge digitale signaler... bedre projektormat det, er det ikke?

Den hvite er DVI. VGA er analogt (RGBHV).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 19.38.01 #7 av 16
Postet av: Typhoon7
"aLmAnZo" skrev:har selv 6600 og det fulgte med en overgangskabel. Den fungerer godt... Men hvorfor komponent når du kan bruke VGA eller *jernteppe* Den hvite utgangen. det er begge digitale signaler... bedre projektormat det, er det ikke?


Sikkert fordi han skal koble den opp mot en PA50, hvis jeg ikke tar helt feil :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 21.32.44 #8 av 16
Postet av: 9kki
"Typhoon7" skrev:
Sikkert fordi han skal koble den opp mot en PA50, hvis jeg ikke tar helt feil :wink:



Helt korrekt Typhoon7.
Når jeg endelig får skjermen tilbake igjen fra reparasjon etter at skjermen gikk i stykker, håper jeg å få oppgradert min stasjonære pc til en htpc/mediacenter :)

Takk for tips alle sammen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2005 11.53.37 #9 av 16
Postet av: aLmAnZo
"Rikky" skrev:
"aLmAnZo" skrev:Men hvorfor komponent når du kan bruke VGA eller *jernteppe* Den hvite utgangen. det er begge digitale signaler... bedre projektormat det, er det ikke?

Den hvite er DVI. VGA er analogt (RGBHV).


Jeg vet det jo godt, at den hvite heter DVI. :p Er ikt lærling så.

Men uansett... Er du 100% sikker på at VGA ikke er digitalt? Det finnes for eksempell enkle overganger mellom VGA og DVI, en overgang fra digitalt til analogt signal eller omvendt krever da en dekoder?

Jeg er ganske sikker på at VGA er digitalt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2005 12.00.51 #10 av 16
Postet av: lucy
"aLmAnZo" skrev:
"Rikky" skrev:
"aLmAnZo" skrev:Men hvorfor komponent når du kan bruke VGA eller *jernteppe* Den hvite utgangen. det er begge digitale signaler... bedre projektormat det, er det ikke?

Den hvite er DVI. VGA er analogt (RGBHV).


Jeg vet det jo godt, at den hvite heter DVI. :p Er ikt lærling så.

Men uansett... Er du 100% sikker på at VGA ikke er digitalt? Det finnes for eksempell enkle overganger mellom VGA og DVI, en overgang fra digitalt til analogt signal eller omvendt krever da en dekoder?

Jeg er ganske sikker på at VGA er digitalt.
VGA er analog. DVI er begge deler. DVI-I er både analog og digital DVI-A er analog og DVI-D er kun digital. Overgangen som finnes er fra VGA til analog DVI.
http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 19.11.50 #11 av 16
Postet av: simen02
Jeg bruker et ATI 9800 kort som jeg kjøpte fra USA på Ebay. Til DVI utgangen kan jeg koble en liten ovegangsplugg fra ATI som også er kjøpt på Ebay. Denne pluggen kan gi 480i/p, 720P og 1080i ut. Fungerer 100% med PA50.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 21.25.10 #12 av 16
Postet av: okasin
Hei !
Er det noen som vet om det er praktisk mulig å lage en enkel overgang mellom VGA til RGB ??
Om man ser på en VGA plugg, så er:
pin 1 = Red
pin 2 = Green
pin 3 = Blue
med pin 6, 7 og 8 som ground..
Ville dette fungert om jeg kopplet fra VGA til 3 stk phono plugger som jeg kopplet til en prosjektor som har component inngang ??

Tingen er at jeg har et ATI Radeon 9800 kort i min htpc, og jeg har en yamaha surround reciver, med RGB inn og monitor out for bilde.
Jeg kjører dvd spiller med RGB til forsterker og derfra til infocus prosjektor.
Så spørsmålet må bli om jeg kan kopple htpc`ns VGA kontak til disse RGB kontakter bak på yamaha forsterkeren og derfra til prosjektor ?
Eller finnes det en ikke alt for dyr adapter av noe slag ?

Keep it simpel :)
Eller som enkelte butikker mener.. det enkle er ofte det beste he he.. eh
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 21.29.11 #13 av 16
Postet av: Rune
Det vil nok desverre ikke fungere da det er andre typer signal.
I tilegg har man horisonalt og vertical sync.

Det finnes overgang andre veien (fra komponent til vga)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 23.54.54 #14 av 16
Postet av: kid
Jeg har POV 6600 GT i min htpc, den har en overgang til komponent bare. Selve brikken og programvaren tar seg av resten. : ) Fungerer helt greit med god kvalitet på min pt-ae700. Selvfølgelig er jeg mest happy når jeg kjører den mot gaming pc'en min med 7800 gt..
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 09.18.22 #15 av 16
Postet av: Ken
ATI Radeon X800 512MB har overgang S-Video til komponent i eska. Jeg koblet S-Video til en Philips CRT i går og skjermkortet har alt du trenger av oppløsninger for å få det til å passe greit. Den HTPC'en som var satt opp der, bytter nå til ATI-kortet da nVidia GeForce driveren ikke klart å takle TV-oppsettet godt nok.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar