Logo

Skal jeg velge digital receiver eller analog receiver?

Skriv et svar
11.05.2004 20.24.56 #1 av 3
Postet av: Knut
Digital receiver VS analog receiver

Hei,
jeg skal kjøpe meg ny surround receiver i løpet av året. Hadde egentlig falt ned på Harman/Kardon AVR 630 (analog), men så blir jeg oppmerksom på at H/K kommer med digital receivere nå. De heter DPR 1005 og DPR 2005. Ble litt usikker på hva jeg skal velge. Har noen formening om hva som er best, best lydkvalitet osv????

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 21.35.05 #2 av 3
Postet av: Jacob
Sony har hatt digitale receivere på markedet nå et år. De har fått mye skryt for lydkvalitet blant annet. Men det har også fått en god del kritikk på feil og støy.

Digital har mange fordeler da størrelsen er mindre og effektapet er mindre.

Hva som blir best er vanskelig å si før at de er kommet på markedet. Har iallfall ikke noe å klage på de digitale produktene jeg har hørt.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 20.03.42 #3 av 3
Postet av: torkelom
"Jacob" skrev:Sony har hatt digitale receivere på markedet nå et år. De har fått mye skryt for lydkvalitet blant annet. Men det har også fått en god del kritikk på feil og støy.

Digital har mange fordeler da størrelsen er mindre og effektapet er mindre.

Hva som blir best er vanskelig å si før at de er kommet på markedet. Har iallfall ikke noe å klage på de digitale produktene jeg har hørt.


Mye av kritikken til modellene til sony har vært de amerikanske utgavene. Disse er ikke like de som selges i Norge. De europeiske modellene har det vært lite tull med (over hele produksjonlinjen).

Sony modellene starter på en lavere pris (12000) enn H/K, og jeg ville nok etter min erfaring valgt Sony.
Det har jeg også gjort selv.

Men som sagt, det er snakk om sanseinntrykk. Det som jeg liker med min Sony, er det stor sannsynlighet for at andre ikke liker og vers visa...
Du må nesten velge selv den du liker best.

Ser ut for meg som om du mest har lyst på H/K. Da vill jeg gått for en forsterker i 600-serien (analog). Den er noe billigere og et kjent produkt (ingen barne-sykdommer)...
Det er min mening.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar