Logo

Showview

Skriv et svar
04.08.2005 07.28.58 #1 av 4
Postet av: Larsis
Har kjøpt meg en LG RH7500 opptaker. Men så ser jeg at den ikke har Showview. Er dette noe som ikke er vanlig på opptakere, eller burde den hatt det :?:
Han i butikken(Lefdal) sa at spilleren hadde det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 07.43.25 #2 av 4
Postet av: Rune
En god del av opptakerne har dette, men på den annen side er det ikke så mye brukt. Det er få blader/aviser som oppgir showview koder nå.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2006 19.29.18 #3 av 4
Postet av: sruben
Hei

Har nylig gått til anskaffelse av en Pioneer DVR-630. Må innrømme at selvom Showview er gammelt nytt så har jeg aldri brukt det tidligere.

Er det slik at ved showview opptak så starter opptaket til 100% korrekt tid, eller risikerer du å få med reklame før og etter opptaket som ved vanlig timer-innstilt opptak?

Det kjedeligste med vanlige timer-innstilte opptak er når programmet allerede har begynt før opptaket slik at du misser starten...

Så hva er beste opptaks måte?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2006 20.04.34 #4 av 4
Postet av: Torja
showview er en kode du skriver inn, deretter ordner opptakeren resten selv(opptakstid, kanalvalg). Brukte selv dette mye før med VHS video. Nå bruker jeg helst manuell for å få lagt inn programnavn + ikke altid koden stemmer.

Det andre du nevner i forhold til reklame, var noe man hadde på bl.a. video kasett spillerne. Husker ikke hva dette het. Hensikten er at tv kanalen skal sende ut et signal som video spilleren skulle fange opp, på en slik måte at den droppet reklame pauser og startet stoppet akkurat i det programmet du ønsket var over. Fungerte ikke i virkeligheten. Hvem tv kanal vil sende et slik signal over eteren all den tid de tjener penger på reklame?

På dvd hardisk opptakerne kan man hoppe over reklamen i hurtige stepp. Dette fungerer, og er kjapt. Snart blir vel et forbud mot dette, da tv selskapene risikerer å tape penger i reklameinntekter hvis det blir vanlig for folk flest å bruke. :wink: :roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar