Logo

SHARP LC52HD1E / LC46HD1E LCD-skjerm

Skriv et svar
24.09.2007 20.52.17 #1 av 7
Postet av: FaderJacob
Så denne virkelig fine 52-tommeren til Sharp i dag. Etter det jeg kunne se av andre skjermer på veggene i butikken, var bildet virkelig bra. Prisen var styggelig stiv; 44995 kroner for 52" og ca. 37000 kroner for 46". Har noen kjennskap til disse - er de verd prisen?

Jeg er usikker på versjonen av HDMI-kontaktene (2 stk). Disse synes jeg bør være 1.3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 21.23.06 #2 av 7
Postet av: FaderJacob
Eneste norske nettbutikk jeg har funnet som har 52-tommeren

http://www.yatack.no/product?product_id=353564

Pris er 43990 kroner


En engelsk link

http://www.lambda-tek.com/componentshop ... dID=B86758

Prisforskjellen er enorm - omtrentlig pris ex. VAT er 24095 kroner (£2042,00). Med norsk mva og ekskl. frakt 30120 kroner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2007 10.57.38 #3 av 7
Postet av: guzzi
Jeg kjenner ikke til den modellen du nevner, men jeg kom over Sharp TV'er selv og ble positivt overrasket av bildet. Krystallklart, detaljert men samtidig naturlig. Kontrasten var også god, bedre enn Samsung plasma... Er nok verdt å undersøke!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2007 15.53.54 #4 av 7
Postet av: Fredd
Har nettopp gått til anskaffelse av denne skjermen (1 uke gamel).
Den har ett utrolig bra bilde på vanlige PAL sendinger, med en dybde og ett sort nivå jeg ikke har sett på andre TVèr tidligere. Jeg benytter parabol fra Thor 1/2, og innstallasjonen her gikk knirkefritt. Den la inn alle kanalene på satellitten uten problemer. Jeg har 2 parabolantenner (SAT1 er koblet til Thor 1/2 og SAT2 er koblet til Astra 19,2E) Jeg har desverre ingen spenning ut fra SAT2 utgangen så jeg har ikke vært i stand til å benytte begge parabolantenne samtidig. Jeg har informert Sharp Norge om problemet, som kan være en produksjonsfeil. Siden denne TVèn har innebygget HD tuner (2 stk) fikk jeg også inn 3 av kanalene til Canal Digital som for øyeblikket går ukodet i mpeg4. Bildet kvaliteten her var skarpe og detaljerte, men TVèn sliter med bilde hastigheten på alle HD sendinger. Det virker som CPU har problemer med data mengden på disse sendingene, som medfører at jeg får en treghet i bildene. Jeg er blidt lovet en ny software fra Sharp Sverige, som blir sendt på en minnepinn. Jeg håper dette skal løse problemet. Har også testet ut den innebygde HD optakeren,- denne fungerte utmerket. Dette er utvilsomt fremtidens TV.

PS! Jeg benytter er løs CONAX Cam (PCMCIA) sammen med Canal Digital korte.

Skjermen kan anbefales på det varmeste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2007 16.25.46 #5 av 7
Med en slik skjerm må du bare skaffe deg en HD-DVD/Blu-ray spiller Fredd :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 16.29.05 #6 av 7
Postet av: gorefeast
Hei :)

Sitter selv og vurderer STERKT 52" til Sharp. Vant jo nettopp EISA pris også, så det er jo ikke feil :wink:
Angående att den bør ha HDMI standard versjon 1.3 er ikke nødvendigt.
Les denne link http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_hdmi.asp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 18.55.57 #7 av 7
Postet av: 1080p
Har nesten bestemt meg for Pioner LX5080, jeg kan muligens få den for ca 45.000. dvs samme pris som Sharp LC52HD1E, kommer til og bruke den i en stue med nokså mange vinduer, noen som har formeninger om det beste valget.
Alternativt Pioner PDP 508 XD som ett billigere alternatuv til kr 32.ooo.- hos Elprice.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar