Logo

Ser etter 46" med digital utgang

Skriv et svar
10.09.2008 13.23.21 #1 av 7
Postet av: Taxmanno
Jeg er på jakt etter en 46" lcd (eller opp til 50" dersom rammen er smal)
Har en del kriterier, som desverre ikke ser ut til å finnes i Samsung (som jeg har fått for meg er "best")

1. Må ha digital utgang fra TV, ikke stereo som de fleste modeller har. Sorroundforsterkeren min har bare 1 SPIDF inngang.
2. 1:1 Pixelmapping
3. Helst 1080P

Prisen bør helst ikke bikke 20 000,-, men vil vurdere høyere dersom rette tv'n dukker opp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2008 13.54.23 #2 av 7
"Taxmanno" skrev:Jeg er på jakt etter en 46" lcd (eller opp til 50" dersom rammen er smal)

1. Må ha digital utgang fra TV, ikke stereo som de fleste modeller har. Sorroundforsterkeren min har bare 1 SPIDF inngang.


Hvorfor ikke bare kjøpe en optisk splitter? Synd å måtte velge en TV bare på det grunnlag at den har SPIDF eller ikke. Men det er jo også noen som har dette. Kan du fortelle litt om bruksområde, kilder og rommet det skal stå i?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2008 08.02.03 #3 av 7
Postet av: Taxmanno
Optisk splitter? Viste ikke at det fantes. Er det slik en fysisk bryter, eller er det en liten plugg med to (eller flere) innganger og en utgang? Skal google det med en gang :-)

Min tanke var at en digital utgang på tv var "genialt" i og med at all lyd som kom til tv kom også til forsterker, og da er det en ting mindre for samboer og tenke på. Så lenge det finnes bra tv'er som har slik utgang, vil jeg jo heller ha det enn en tv med kun stereoutgang.

TV skal være i stue, sitter ca3,5 m fra vegg. En del tv titting i lyset, slik at lcd trolig er tingen.

Har digitalt kabelnett, samt mce koblet til tv'n foreløpig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2008 08.26.12 #4 av 7
Jeg vil da anbefale deg å blant annet se på Sony W4500.

Jeg har foreløpig ikke fått sett Sony W4500 da den ikke har kommet ennå, men den er rett rundt hjørnet. Det er få ting som skildrer W4000 og W4500, forskjellen er blant annet at sistnevnte har litt bedre kontrast og har fått 100HZ Motionflow. Mer informasjon om W4500 finner du her:
viewtopic.php?f=8&t=11320

Jeg kan ihvertfall fortelle deg hva jeg syntes om W4000:

Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået og fargegjengivelsen god. Den har også innebygd mottaker for Riks-TV. Innstalleringen går her ganske lett og den innebygde mottakeren gjør en god jobb, det enewste du må kjøpe er en CA-Modul som du putter inn i "service" slotten på siden av TV`en.

- W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personlig at den er ganske lekker.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2008 07.06.27 #5 av 7
Postet av: Taxmanno
Glimrende forslag den sony'en. Tror jeg venter 1 mnd, og ser på den når den kommer. Takker.

Jeg har et spørsmål når det gjelder digital utgang, som jeg håper noen som har slik utgang kan svare på :

Er det "passthrough", slik at lyden som kommer inn via hdmi går ubehandlet ut? Dvs, all lyd går til forsterker for å bli dekodet der. Blir litt skuffet hvis jeg finner ut at tv'n behandler signalet før det sender det ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2008 19.57.40 #6 av 7
Postet av: Taxmanno
Mens jeg ventet på at Sony'en skulle bli tilgjengelig kom jeg over et Philips apparat , som virket lovende http://www.consumer.philips.com/consumer/no/no/consumer/cc/_productid_47PFL7403H_10_NO_CONSUMER/Flat-TV+47PFL7403H-10

Noen som har formening om hva som er det "beste" apparatet til TV (digital tv, Get), Film (dvd og divx serier - avspilt fra mediacenter). Sonyen var et apparat som jeg hadde bestemt meg for, men jeg likte utseende på Philipsen, og når også dette hadde digital audio ut ble jeg litt usikker og ønsker råd fra noen som har litt mer peiling på tv enn meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 16.24.27 #7 av 7
Postet av: Taxmanno
Etter mye surfing etter tester og brukerkommentarer har jeg nå akkurat bestilt sony'en, til tross for flere som klager over clouding. Tror jeg har sittet foran pc'n 5-6 timer i løpet av gårdagen og i dag og bare lest om forskjellige tv'er. Fikk nesten litt pes fra samboer om at nå måtte jeg ta et valg.

Nå er det bare å vente i spenning på at tv'n kommer på døra.Komplett pleier å være raske, men jeg aner ikke hvordan posten sin "tungpakke" avdeling fungerer. Småpakker kommer etter todag, så det er jo lov å håpe. Håper virkelig at jeg har den til helga, slik at jeg på lørdag kan sige ned i godsofaen og snurre film på en skjerm som er litt større en 32" tjukktv'n jeg har i dag.

Neste prosjekt er ny forsterker (den jeg har nå er pre-hdmi). Får tilvenne meg med tv'n så får jeg se utpå nyåret hva som skjer.

Må igjen takke for tipset, hadde aldri funnet fram til Sony'en uten det.

Jeg prøver meg igjen med et spm vedrørende digital lyd ut, er den lyden behandlet eller er den splittet ut fra hdmi signalet og sent ubehandlet videre til forsterker som så behandler lyden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar