Logo

Se TV i butikken - Test-dvd?

Skriv et svar
30.01.2006 08.33.15 #1 av 1
Postet av: erikrod
Hei!

Når man kjøpe av-utstyr til 10-20k bør det være en selvfølge å "teste" produktet før man kjøper det. Går man feks. inn på hifi-klubben og sier du vil ha nye høyttalere slipper du ikke ut før du har hørt 3 av favoritt cdene dine.

Dette burde jo gjelde for TVer også, men spørsmålet er da: Hva skal man ta med for å se/teste skjermen?

Det kommer naturligvis an på om du skal bruke tven til tv-titting, pc, spillkonsoll eller kun film. I tilleg finnes det jo 3-4 måter å koble til utstyret på (scart, kompnent, hdmi osv).

Jeg fikk følgende til svar på et spm jeg stilte tidligere her på forumet:

4. LCD og etterslep
Ser det skrives endel om at etterslep er problem på LCD, spesielt ved raske bevegelser som feks fotball. Samtidig ser jeg at LCD ofte anbefales foran plasma til spillkonsollbruk, hvor det nettopp er mye raske bevegelser. Hvorfor?


Svaret var:

LCD har klart mer etterslep enn plasma og det ser man godt på sportsendinger. På spillkonsoll er det vel ikke sånn fordi overføring av signaler skjer på en annen måte.


Det jeg lurer på da: Om man vil se hvordan etterslep er på en skjerm, i butikken, kan man da ta med en fotball-dvd eller vil disse signalene bli "overført på en annen måte" som gir mindre etterslep enn ved tv-sendinger, slik nevnt i "quoten" over?

Noen andre generelle forslag til hva man bør se på og ikke minst, hva man bør se etter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar