Logo

Samsung PS42V6 kontra Thomson 42PB040B5

Skriv et svar
15.03.2006 19.59.12 #1 av 6
Postet av: Chriztob
Ventet vel og lenge på at 42"' plasma skulle komme ned på et prisnivå som passet min lommebok og slo til da Samsung PS42V6 kom på salg til kr 11 995,-. Synes denne modellen så ut til å oppfylle mine behov, da jeg ikke er noen hardcore bilde freak og pris er et viktig argument. Det var også viktig at skjermen var sort, ikke sølv.

Har hatt skjermen noen dager nå, og er absolutt fornøyd med bildekvaliteten. Har koblet den til canal digital dekoder og synes bildet er kanonbra.

Irritasjonen var allikevel til stede da jeg en uke seinere så at elkjøp averterte Thomson 42PB040B5 til kr 9995,-. Så vidt jeg kan se har disse skjermene ganske like tekniske spesifikasjoner. Det som taler i favør Samsung er DVI-inngang, samt at jeg synes designen er mye mer tiltalende enn Thomson.

Spørsmålet er om dette er verdt 2000 kroner. Jeg vurderer sterkt å benytte 30 dagers returretten og bytte til Thomson. Vil gjerne ha kommentarer på dette. Er det noen som har noen formening om hvilken skjerm som er best/minst dårlig?[/u]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2006 21.08.34 #2 av 6
Postet av: arntos
Har ikke sett bildekvaliteten på disse men er du fornøyd så behold den du har. DVI inngangen er kjekk å ha når det en gang kommer HD hardware med HDCP kryptering på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 19.29.28 #3 av 6
Postet av: dejavu
[Spørsmålet er om dette er verdt 2000 kroner. Jeg vurderer sterkt å benytte 30 dagers returretten og bytte til Thomson. Vil gjerne ha kommentarer på dette. Er det noen som har noen formening om hvilken skjerm som er best/minst dårlig?[/u][/quote]

Vel. Thomson modellen er jo HD kompatibel gjennom komponent inngangen, da. Om du bytter inn Samsungen og tar de 2000 du sparer og plusser på 1000,kan du kjøpe en LG RH7800H DVD recorder med 160 gb harddisk og HDMI utgang for de penga. Men da mangler du HDMI inngang på Tv...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2006 11.42.25 #4 av 6
Postet av: dejavu
..til kr. 9750.......

Bare for å forenkle hele saken :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2006 12.41.55 #5 av 6
Postet av: arntos
Sjelden lønsomt å kjøpe det billigste. Skal du bytte bør du bytte til TH-42PA50PDS til 13K. Denne mangler også digital inngang men er mye bedre når det gjelder bildekvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2006 13.52.44 #6 av 6
Postet av: dejavu
"arntos" skrev:Sjelden lønsomt å kjøpe det billigste. Skal du bytte bør du bytte til TH-42PA50PDS til 13K. Denne mangler også digital inngang men er mye bedre når det gjelder bildekvalitet.
quote="arntos"]

Men hva er det "billigste" egentlig? Dersom vi snakker om den ovenfornevnte Samsung, så solgte Lefdal den så sent som i forrige uke, for 15-16 000. Og nå koster den plutselig under 10k. Men var den i forrige uke bedre enn Panasonicen?

I hvilken grad kan en stole på, at pris reflekterer kvalitet? Svaret er jo innlysende, at det gjør den ikke. Ikke alltid,ihvertfall. Men vi forbrukere vil visst bedras. Jeg holdt selv på å kjøpe en LG 42 tommer plasma (LG RZ-42PX3RVA )som i databasen her er oppgitt å koste 17K. Så spaserer jeg gjennom Siba,og ser den henger på veggen for 15 K. På Netthandelen er det godtroende kunder som gir opptil 16K for den daglig. Og da kommer frakt på toppen.Men jeg har også observert den gå under hammeren for 13 K.

Noen her som kjenner el-butikkenes margin på plasma-tv?Det er mye som tyder på, at de har mangt å gå på... :!:

ps..

Trådstarter ønsket jo ikke å gå opp i pris, men ned. Og Panasonicen koster plutselig 14-15K igjen, i butikk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar