Logo

Samsung PS-42V4s eller Panasonic TH-42PA30

Skriv et svar
05.10.2004 19.36.49 #1 av 2
Postet av: gloken
Hei!

Blir snart sprø av å prøve å finne frem til den rette plasma-tv'n, og håper å få litt hjelp her. Jeg har lest en del spesifikasjoner og tester, men blir ikke klok på det jeg leser.

Kjøpte først en Thomson 42WM03, men denne åker rett tilbake til Expert. Var nok litt for rask, og lot prisen være for avgjørende da jeg bestemte meg for denne.

Slik det ser ut nå, står det mellom Samsung PS-42V4S (28.000,-) eller Panasonic TH-42PA30 som ser ut til å koste ca. 35.000,- hos de billigste. Er kvalitetsforskjellen på de to så stor at jeg bør tyne ut de ekstra 7.000,- fra lommeboka? Har bl.a. lest at svartnivået på Samsung'en ikke er så bra??
(35 lapper er kanskje litt i overkant av hva jeg bør legge i en TV, men så vil jeg jo så gjerne ha noe som er bra også da... :roll: )

Håper noen kan hjelpe meg videre her :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2004 19.08.28 #2 av 2
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Thomson modellen som du leverete tilbake har dårlig sortnivå og flimrer noe helt forferdelig etter min mening, så jeg forstår du levererte den tilbake.

Når det gjelder forskjellen på Samsung og Panasonic du nevner så er det en del. Designmessig og tilkoblingsmessig er Samsung klart best.

Bildemessig faller desverre Samsung modellen gjennom. Spesielt fargegraderingene på denne er meget merkbart. Samsungen har også en del mer forsinkelse i bildebehandlingen enn de fleste andre slik at lyd og bilde stemmer ikke overrens hvis man da ikke har en funksjon på hjemmekino forsterkeren som forhindrer dette (LIP sync justering).

Spørsmålet ditt om at Panasonic er verdt 7000 mer. Ja, men jeg tror også du vil kunne skaffe 42PA30 noe rimeligere også. At det skulle være mulig å prute seg ned mot 31-32 k ser jeg ikke som en umulighet. Du har også 42PA20 som selges på tilbud til ca 25.000 nå hos Elkjøp. Den har omtrent samme bilde og penere design (ifølge min smak).
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar