Hei.
Kort sagt: Sony Bravia KDL-40V2000.
Har selv gått til innkjøp av en Sony.
Har brukt vel en mnd på å bestemme meg, og nå er det klart at det er Sonyen jeg går for!
Først fristet Samsungen, inntil jeg var i butikken for å sjekke den ut. Det er de færreste butikker som har de to TVene ved siden av hverandre, og det tror jeg Samsungen skal være glad for.
Det som gjør Sonyen overlegen, er bildeprosessoren, fargegjengivelse og innstillingsmuligheter.
Bilde
Per nå, er det ingen 40" LCD TV i 20000 kroners klassen som kan hamle opp med KDL-40V2000, hvis du har stilt den inn riktig. Vanlige analoge signaler vil se litt dårligere ut enn du er vant med uansett, grunnet TVens høye oppløsning. Likevel har Sony gjort en formidabel jobb når det kommer til å vise 576i på et 1366*768 panel. Spør du meg, er ikke Samsungen i nærheten en gang. Når det kommer til HD, vil de aller fleste LCD se fantastisk ut, men også her holder jeg en knapp på Sony sin skjerm. Spesielt via HDMI er resultatet imponerende. Komponent ligger heller ikke langt bak.
Farger
Nok et punkt hvor Sonyen viser muskler. Noen har sagt at de synes KDL-40V2000 viser fargene sterkere enn de burde vært, men mer om det litt senere. Sannheten er at der de aller fleste LCD-skjermer har et litt blekt bilde, med matte farger, klarer Sonyen å gjengi disse på en imponerende måte.
Innstillinger
Såvidt meg bekjent, finnes det ingen produsent som gir deg så mange viktige innstillingsmuligheter som Sony. Dette er et salgsargument i seg selv. Ingen LCD-skjermer er klare når de kommer fra fabrikken, og man må stille de inn selv. Dette er viktig! Samsungen gi deg en del valg, men ikke på det som virkelig er essensielt for bildekvaliteten.
Ulempen
Skulle ønske Sony hadde slengt med en ekstra HDMI-inngang, nå har den bare én. Likevel er HDMI ikke en nødvendighet helt enda, og sannsynligheten for at du går tom for tilkoblingsmuligheter er heller liten. Det er i hvert fall ingent ting som skulle forhindre deg i å kjøpe denne skjermen. Ser man på hva som er standard i dag, og hvor langt tid det tar å gå over til digitale sendinger over hele fjøla, er hysteriet rundt HDMI og HD for øvrig sterkt overdrevet. Du klarer deg fint med én.
Må tilbake på jobb, men håper dette hjalp deg.
Her er en forholdsvis ny anmeldelse av KDL-40V2000.
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3076
Ha en god dag!
CCH