Logo

Samsung LE-40M61B

Skriv et svar
24.11.2005 13.18.39 #1 av 14
Postet av: Gabb
Noen som har oversikt over hvilken pris denne TV'en ligger på for tiden?
Har søkt på Kelkoo og Gule sider, men ser ikke ut som den er kommet i sortementet enda.
Har et tilbud på ca. 26000 for denne, så vil bare sjekke hvor bra pris det er...?
Vet at den er kåret til EISA vinner, men har noen lest noen uavhengige tester? Hvor bra er den som TV i forhold til PV500?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2005 13.33.28 #2 av 14
Postet av: sollie
Det er en bra pris.Klubben og euronics forøverig selger den for 27998 .

Jeg ga 24995 men det var bare flaks som gjorde det, og da sluttet jeg å lete etter tv-er. Håper bare den kommer på døra snart.hehe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2005 18.24.10 #3 av 14
Postet av: preditor
Jeg har selv vurdert denne. Antar at prisene er på vei ned. Den koster f.eks. 1700 pund i England, dvs. under 20 000 NOK. Og prisen er inkludert VAT/engelsk moms. Rart om prisen ikke kommer under 20 000 i Norge snart...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2005 22.12.32 #4 av 14
Postet av: preditor
Er det forresten noen som har erfaring med denne TV-en og analoge TV-signaler? Har analog kabel-TV via UPC i borettslag i Oslo. Er det "bortkastet" å kjøpe denne eller tilsvarende TV-er med disse signalene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 08.01.32 #5 av 14
Postet av: TedN
"preditor" skrev:Er det forresten noen som har erfaring med denne TV-en og analoge TV-signaler? Har analog kabel-TV via UPC i borettslag i Oslo. Er det "bortkastet" å kjøpe denne eller tilsvarende TV-er med disse signalene?


Hei, jeg har TVen i Oslo med UPC. Hadde uansett tenkt å få meg set top box, men prøvde litt med analoge signaler først. Konklusjonen min var at det var overraskende gode bilder på noen kanaler, som f.eks NRK og TV2, men kvaliteten var helt annerledes på "småkanalene". Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener til og med at jeg så litt problemer med graderinger på tekst som gikk raskt over skjermen. Ble litt nervøs da...

Da jeg koblet på set top boksen på scart rgb var det imidlertid en klar kvalitetsforskjell. Det ble et helt annet "smell" i fargene og bildet virket krystallklart på de fleste sendinger. Den endelige testen var fotballkampen Real Madrid - Barcelona sist lørdag. For de av dere som ikke er fotballinteresserte, kan jeg legge til at dette er en helt annen idrett enn det norske gampespillere bedriver, så de ofte omtalte problemene med raske bevegelser osv burde helt klart dukke opp. Resultatet var imponerende. Bildet var krystallklart og jeg så ikke tegn til graderinger eller etterslep i det hele tatt.

På andre TVer har jeg sett problemer med håndtering av fargene på draktene til fotballspillere mot gresset. Denne "glødende" effekten, som er veldig irriterende, kommer spesielt hvis de har hvite drakter. Real Madrids blenda-hvite drakter ga ikke den samme effekten på Samsungen. Selv når Ronaldinho herjet som verst fulgte TVen med uten problemer :)

For å konkludere med et lite råd: Samsungen virker ikke like kresen på signalene som jeg hadde fryktet, men dersom du har muligheten ville jeg helt klart spandert 159 kr/mnd på set top box, spesielt med tanke på at TVen koster 25K+...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 08.26.24 #6 av 14
Postet av: arntos
Hvordan kan du se antydning til graderinger på tekst. Den er jo ensfarget hvit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 08.41.28 #7 av 14
Postet av: aavdst
"TedNog " skrev:
Da jeg koblet på set top boksen på scart rgb var det imidlertid en klar kvalitetsforskjell.

For å konkludere med et lite råd: Samsungen virker ikke like kresen på signalene som jeg hadde fryktet, men dersom du har muligheten ville jeg helt klart spandert 159 kr/mnd på set top box, spesielt med tanke på at TVen koster 25K+...


Hei TedN;
Jeg har bestilt denne tv'en selv, men ikke fått den ennå. Jeg er derfor nysjerrig på hva en set top boks er for noe? (unnskyld min uvitenhet :oops: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 08.52.11 #8 av 14
Postet av: T2
En set top box er for eksempel en digital satelitt-mottaker. Denne inneholder tuner og så kobler tu TV'en til denne med f.eks. en SCART eller annen kabel avhengig av hva boksen støtter. Dette gir som regel mye bedre bilde enn den vanlige analoge tuneren som benyttes i TV'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 09.52.11 #9 av 14
Postet av: preditor
Takk for nyttig og utfyllende svar, TedN.

Er det så at de kanalene som i utgangspunktet var av overraskende god kvalitet, TV2 og NRK, også ble atskillig bedre med set-top-box? Eller først og fremst de som var dårligere? Hva slags type DVD-spiller/tilkobling bruker du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 10.44.27 #10 av 14
Postet av: sollie
Hei arntos
Kanskje det skulle lages en egen/offisiell tråd for denne modellen ev. M51 også. Er jo en del som har kjøpt/tenker på å gjøre det etter hvert, så slipper vi alle disse spredte postene om pris /innstillinger /bruker erfaringer osv.

TedN

fint du legger ut noen erfaringer med tv signal, in the end så blir det man kanskje ser mest på om den står i stua, selvom man hele tiden tenker film når man er ute å ser på skjerm(jeg gjør det ihvertfall hehe)
Set top box har jeg aldri hørt om, er det bare et fancy ord for en canal digital boks, eller sankker vi dreambox greier eller om man kjøper force el utstyr???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 11.16.50 #11 av 14
Postet av: aavdst
"T2" skrev:En set top box er for eksempel en digital satelitt-mottaker. Denne inneholder tuner og så kobler tu TV'en til denne med f.eks. en SCART eller annen kabel avhengig av hva boksen støtter. Dette gir som regel mye bedre bilde enn den vanlige analoge tuneren som benyttes i TV'en.


Takk for svar. Jeg har parabol med digital dekoder. Så da er vel dette godt nok?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 14.44.04 #12 av 14
Postet av: TedN
"arntos" skrev:Hvordan kan du se antydning til graderinger på tekst. Den er jo ensfarget hvit.


Beklager, litt feil ordbruk her, jeg mente etterslep. På flere eldre modeller har jeg sett en "fiskeøye-effekt" på tekst som går fort over skjermen (f.eks på TV3 under CL-sendingene eller SMSer på Holmgang o.l). Det var dette jeg kunne se antydninger av, om enn i liten grad.

Problemet produserer en slags "optisk illusjon" av at størrelsen på skriften endrer seg på vei over skjermen. Beklager hvis beskrivelsen fortsatt er dårlig, men noen av dere har forhåpentligvis sett det samme og vet hva jeg mener :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 14.47.10 #13 av 14
Postet av: TedN
"sollie" skrev:Hei arntos
Kanskje det skulle lages en egen/offisiell tråd for denne modellen ev. M51 også. Er jo en del som har kjøpt/tenker på å gjøre det etter hvert, så slipper vi alle disse spredte postene om pris /innstillinger /bruker erfaringer osv.

TedN

fint du legger ut noen erfaringer med tv signal, in the end så blir det man kanskje ser mest på om den står i stua, selvom man hele tiden tenker film når man er ute å ser på skjerm(jeg gjør det ihvertfall hehe)
Set top box har jeg aldri hørt om, er det bare et fancy ord for en canal digital boks, eller sankker vi dreambox greier eller om man kjøper force el utstyr???


Fancy eller ikke, det er digital-boksen til UPC jeg snakker om ja. Skal prøve å delta aktivt med erfaringsutveksling fremover :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 17.30.33 #14 av 14
Postet av: T2
"aavdst" skrev:
"T2" skrev:En set top box er for eksempel en digital satelitt-mottaker. Denne inneholder tuner og så kobler tu TV'en til denne med f.eks. en SCART eller annen kabel avhengig av hva boksen støtter. Dette gir som regel mye bedre bilde enn den vanlige analoge tuneren som benyttes i TV'en.


Takk for svar. Jeg har parabol med digital dekoder. Så da er vel dette godt nok?


Ja, det er brukbart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar