Logo

Samsung LCD TV - et problembarn?

Skriv et svar
09.12.2006 16.37.11 #1 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
Har nettopp kjøpt et Samsung 40 M71B LCD tv.
Men har litt problemer med å kalibrere (stille inn) bildet.
Opplever litt grønnstikk ved mørke scener, og litt vel sterke rødfarger.

Dessuten er det en liten dimmhet over hele bildet, både ved dvd og tv signaler. Dette var aldri noe problem ved tidligere Philips tv-er...

Noen som kan gi meg tips og gode råd, eller som rett og slett har samme modell sjøl?

Takknemlig for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 12.01.15 #2 av 3
Postet av: Bobben
For å være litt stygg så høres det ut som en god beskrivelse av LCD paneler :wink:

Se
http://www.synovate.com/current/news/ar ... rence.html
"When it came to consumer perception of colour, response speed and contrast, 65 per cent of consumers deemed plasma screens to have the best colour quality compared to 24 per cent who favoured LCD."


Det kan jo være at du har et annet problem. Du sier det var ok med Philips TV ? Var dette billedrørs TV eller LCD ?

Jeg har sammenliknet en Philips LCD 32" med Philips 32" billedrør og billedrørsmodellen syns jeg ga betydelig bedre bilder men som møbel er den selvfølgelig ikke like praktisk dersom man har liten plass.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 14.35.25 #3 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
Før hadde eg en Philips PF9830 32" LCD tv.

Ellers bruker eg scart med RGB, uten at eg mistenker den for å være årsaken. Ellers er eg godt fornøyd med kontrasten, og naturfilmer er til tider svært bra - men så var det dette med grønnstikk da...

Men eg kommer snart til å kjøpe dvd opptaker med HDMI, og håper det vil hjelpe. Største utfordringen med innstillingene er bl.a. RGB innstillingene for kontrast og lysstyrke.
Og kanskje "dimmheten" vil forsvinne med HDMI.

Noen som har erfaring med dette Samsung, eller HDMI for den saks skyld?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar