Logo

Samsung DVD HR725, problemer med avspilling av to-lags DVDer

Skriv et svar
27.11.2005 21.06.19 #1 av 2
Postet av: BFen
Har nettopp kjøpt denne, og synes at spilleren er bra på mange måter, opptak funker bra, brenning av opptakene til DVD funker bra, avspilling av Divx og Xvid funker bra.

Men alt var dessverre ikke like bra...

Avspilling av noen to-lags DVDer (det vil si de fleste kommersielle utgivelser), da kan jeg oppleve å få artifakter (firkantsmørje, "digital" støy?) og på noen DVDer stopper det helt opp.

Har vært i kontakt med forhandler og fikk returnert spilleren, og fikk tilsendt en ny, på denne er ikke problemet så ille som på den første spilleren. Spiller nr.1 hadde problemer med lagskift på ALLE kommersielle DVDer jeg prøvde (over tjue...), bortsett fra "Revenge of the sith"

Når sønnene mine skulle se på Kaptein sabeltann i dag tidlig, så "hengte" den(spiller nr.2) seg opp, og jeg måtte stoppe avspillingen, gå inn i menyen og hoppe over det aktuelle kapitelet...irriterende, har også noe "firkantsmørje" på "Blade - Trinity", den klarte ikke spiller nr.1 lagskift på i det hele tatt :-(

Jeg har også en Coop DVD-opptaker (Nomatica?) hvor disse filmene går helt fint, samt en eldre Kiss DVD-spiller (DP-500), hvor nevnte filmer heller ikke er ett problem.

Er det noen som har opplevd det samme med sin Samsung DVD HR725?
Eller er det meg som har vært uheldig med 2 spillere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2005 09.24.56 #2 av 2
Postet av: Ken
Bra beskrivelse og testing av ditt problem. Siden du nevner at du ikke har noe problem med å spille av filmene dine i andre spiller og dette er spiller nummer 2, så hadde jeg byttet i noe annet. Du skal SELVSAGT ikke ha problemer med å spille av en DVD film - selv en supermarked-DVD-spiller klarer jo å spille av vanlig film uten problemer.

Prøv platene din f.eks hos Elkjøp i andre recordere, for å se om de også har problemer. Hvis ikke du opplevere problemer med andre spillere, så hadde jeg byttet. Sjekk ut Pioneer og Sony sine recordere. Philips og Panasonic har også vært nevnt som gode.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar