Logo

SAMSUNG DVD-HR725 DVD - prima bilde og lyd?

Skriv et svar
09.01.2006 15.22.42 #1 av 5
Postet av: preditor
Er på utkikk etter DVD-spiller med HDMI. Ser at Hifi-klubben har DVD-opptageren SAMSUNG DVD-HR725 til 4000,-. Noen som har erfaring med denne? Hvis det er snakk om en skikkelig god DVD-spiller er det jo helt greit å få med en opptaksfunksjonen i tillegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2006 12.04.29 #2 av 5
Postet av: preditor
Det er tydeligvis ikke mange som har erfaring med denne...

Har lest litt på svenske og danske nettsider, og kommet frem til at jeg ikke kjøper denne. Har forstått at flere har problemer med opptak og HDMI - de må rett og slett kjøre via scart eller komponent. Har ikke helt forstått om det er problemer med å se opptak via HDMI eller hva problemet nøyaktig får ut på, men har skjønt at den ihvertfall ikke anbefales som HDMI-spiller.

Har ikke bestemt meg, men akkurat nå heller det mot en JVC DR-MH300SE, men må sjekke litt nærmere. Den oppskalerer til 1080i/720p - noe Samsungen ikke klarer. Denne funksjonen er vel forholdsvis viktig når man skal kjøre på en 40" LCD med HDMI?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2006 12.42.48 #3 av 5
Postet av: RedMoon
Kan anbefale JVC-maskinen. Du kan velge format på HDMI-utgangen ved avspilling (576i/p, 1060i, 720p). Uten HDMI sender den 576p over komponentutgangen. Ellers er det vel et spørsmål om hva som skalerer best...DVD-maskinen eller TV'n.

Live memory funker fint, og bilde/lyd er veldig bra (imho). God brukervennlighet, bl.a et on-screen hjelpesystem.
Minus : Ikke Xvid støtte, du må trykke på både play og record for å ta opp, tar ikke opp på DL eller +R/+RW plater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2006 08.37.34 #4 av 5
Postet av: trashpost
preditor: Har du link til de danske/svenske sidene du nevner?

Tenker på å kjøpe Samsungen selv. Akkurat HDMI er ikke det viktigste, da jeg ikke har HD-TV nå, men det kan jo være greit å ha hvis jeg kjøper ny TV en gang i framtida...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 22.23.17 #5 av 5
Postet av: preditor
Husker ikke nøyaktig, men har lest en del på

http://www.recordere.dk/forum/

og litt på

http://www.minhembio.com/forum/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar