Logo

Samsung DVD-HD935 vs Panasonic AE300

Skriv et svar
11.01.2004 21.59.53 #1 av 2
Postet av: kjetilkl
Har nå fått spilleren og her er en liten kort-test :)

PT-AE300 støtter ikke HDCP, så disse enhetene går jo egentlig ikke sammen - men lo'n behold, det ser ikke ut som HDCP "virker" i laveste digitale oppløsning :)

Først de gode nyhetene - Disse går "fint" sammen i laveste mode (576)

Men det er et problem (iallefall hos meg) - nederst på skjermen vil du få et felt som "henger" - dvs at øverste del av skjermen inneholder bildet, så kommer det 5cm med sort, og så 5 cm med "forrige bilde" ... har foreløpig bare testet med Lord of the Rings extended (fikk spilleren i går), men regner med at det gjelder alle filmer. - Jeg vet ikke hvorfor dette skjer, men du kan leve med det hvis du passer på at "forrige bilder" var sort (den letteste måten fant jeg var å trykke gjennom DVI modene tilbake til den ene som virker mens skjermen er sort)

Når det gjelder billekvalitet vurdert mot min SOny DVP-S7700 med Monster V2 Komponent kabel:

Fargene er bedre! (bedre separasjon) og bildene er også klarere, - men det er ikke så mye at det gir deg en "wow!" opplevelse. - helhetsinntrykket er derimot et "klarere" bilde.

Nå venter jeg bare på PT-AE500 (eller kanskje jeg får begynne å spare til Screenplay 5700 )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 22.00.36 #2 av 2
Postet av: Rune
Kjempefin at du skrev litt om denne. Tror dette er en kombinasjon som er aktuell for mange.

Lykke til med din nye DVD spiller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar