Logo

Samsung + Canal Digital HD + HDMI

Skriv et svar
25.07.2007 05.25.07 #16 av 22
Postet av: klaust
"krosenvold" skrev:Etter å ha surfet flere tusen postinger i utenlandske avfora føler jeg meg ganske "safe" på at det i hvertfall ikke er noe galt med TV'en, det ser ikke ut til å være noen andre som har dette problemet. Det peker vel strengt tatt på dekoderen.

Jeg har også registrert at min LE40M87 har den aller nyeste firmware/hardware revisjon slik at problemet er ikke blitt løst der.

Det er forøvrig interessant; jeg har CD sin *KABEL TV* dekoder (Sagem 103-C), men har vel skjønt at det er flere av dere andre som har setelitt-dekoder. Det er vel mye av samme innmaten.


Jepp, jeg har CD HD satelitt dekoder, oppfører seg som nevnt over, ingen lyd, og grønn skjerm(til tider, får bilde etter litt mikk), men komponent virker(bra nok inntil videre).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2007 08.00.36 #17 av 22
Postet av: dezibel
Jeg har samme problemer som nevnt ovenfor.
Men det jeg har merket er at lyden kommer fram til tv'en , for hvis jeg holder volum opp knappen inne på samsung så hører man lyden mellom hvert steg den går opp. merkelig greie, utrolig kjipt dette her. jeg har xbox360 koblet til med komponent så jeg kan ikke bare bytte til komp heller. :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2007 09.24.22 #18 av 22
Postet av: Bobben
"dezibel" skrev:Jeg har samme problemer som nevnt ovenfor.
Men det jeg har merket er at lyden kommer fram til tv'en , for hvis jeg holder volum opp knappen inne på samsung så hører man lyden mellom hvert steg den går opp. merkelig greie, utrolig kjipt dette her. jeg har xbox360 koblet til med komponent så jeg kan ikke bare bytte til komp heller. :evil:


Ser på digitalt.tv forums at Samsung jobber med ny software til TV'ene.

Sitat:
"Jeg ved at CD i Sverige har en dialog med Samsung omkring dette problem og der forventes et software fix fra Samsung. Samsung overvejer at nedgradere den ene HDMI indgang til 1.2 for at få det til at virke, men om dette bliver løsningen vides ikke.
Jeg har ingen idé om hvornår en ny software til dit TV vil være tilgængelig."



http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2630
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 10.26.47 #19 av 22
Postet av: Bobben
Ved problemer med Samsung skjermer og Sagem dekodere så kan det løses ved å sende TV'n til service i følge meldinger på Diskusjon.no . Det påstås at servicen dekkes av garantien.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=795045&st=20&start=20
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 09.16.54 #20 av 22
Postet av: klaust
"Bobben" skrev:Ved problemer med Samsung skjermer og Sagem dekodere så kan det løses ved å sende TV'n til service i følge meldinger på Diskusjon.no . Det påstås at servicen dekkes av garantien.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=795045&st=20&start=20


--
Samsung - løsning på problemet med manglende lyd på HD

Gjelder Samsung HD skjermer av serie M8, F8 og F9

Samsung har kommet med en løsning på problemet med manglende lyd på disse HD skjermene

Kunden skal få hjelp med å løse dette ved å ringe Samsung på nummer 815 56 480

Ref:
Samsung Electronics Nordic AB, Norway
Ole-Bjørn Wiborg,
Technical Account Manager Norway

"Vi beklager dersom noen av våre agenter har kommet i skade for å gi en feilaktig tilbakemelding til noen av våre felles kunder.
Alle våre servicepartnere (Elesco og Infocare) er oppdatert og klare til å ta disse oppdrag etter hvert som de skulle komme inn."
--
Ringte igår, og de sender cd med seriell-kabel, så jeg kan gjøre det selv, fantastisk, trenger ikke å sende fra meg tv'n.... 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 18.38.38 #21 av 22
Postet av: klaust
"klaust" skrev:
--
Ringte igår, og de sender cd med seriell-kabel, så jeg kan gjøre det selv, fantastisk, trenger ikke å sende fra meg tv'n.... 8)


--

Fikk cd i dag, funka veldig bra. :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 11.18.29 #22 av 22
Postet av: Paulus
Har samme problem som alle dere andre. Problemet er at Samsungen min må sendes inn, Infocare kunne ikke sende meg sw og kabel. Samsung henviste meg til Komplett (de paralellimporterer), som altså henviste videre til sin servicepartner Infocare.

Med andre ord, kan noen skaffe meg software jeg trenger og eventuelt kabelen (hvis denne er "sær")?

For ordens skyld, jeg har en LE40M87.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar