Logo

SAMSUNG 50" problemer med temperaturen?

Skriv et svar
20.11.2008 11.35.17 #1 av 20
Postet av: airportrune
Er på jakt etter en god tv i 50-52" størrelse

Har en stue med mye lys(mye vinduer) og hovedsaklig skal TVen brukes til og se vanlig tv..veldig glad i å se fotball men kan se litt filmer også..

Hva anbefales? trenger jeg Full HD?

Trenger jeg LCD som reflekterer mindre lys eller går det greit med Plasma?(har gardiner/lameller :) )

expert har en 50" SAMSUNG TILSALGS FOR 14990.- IMORGEN FREDAG SELGES DEN FOR 9999.- men vet ikke om dette er TVen jeg ønsker.. http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=PS50A486P1WX

Liker godt pioneer sine men de er så dyre...

Hva med thosiba?? er det noe og ha på? ser Sony har en del billige tver er Sony gode på flatskjermer?

Håper på mange gode tips :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 19.34.44 #2 av 20
Hei! Anbefaler deg å lese disse trådene da det meste du lurer på står der. Har du noe mer du lurer på kan du godt spørre her.

Link:
viewtopic.php?f=8&t=11555
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 20.32.27 #3 av 20
Postet av: airportrune
takk for svar tommy.. men hva mener du om den samsungtven som imorgen selgse for 9999 istdenfor 14990.. er det noe og ha på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 20.39.59 #4 av 20
Postet av: airportrune
hva ville du valgt tommy? eller hva trenger jeg 2 elelr 3 hdmi innganger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 20.59.26 #5 av 20
Dette er Samsung 4-serie, nyeste plasma serie er nå 7-serien så den begynner å bli litt aldrende uten dette skal ha altfor mye å si alene. Jeg var på Expert i dag for å se på TVèr selv, inkkludert den du linker til. Men for meg var dette ganske håpløst da det var flombelsyning mot alle apparatene å vanskelig å se klare forskjeller på TVène. Men de som har imponert meg mest utifra det jeg har sett i ordentlige butikkene og hos andre er de jeg har nevnt i linken jeg ga deg. Jeg personlig ville gått for en annen skjerm enn den du har sett på og økt prisklassen slik at du har en skjerm du er fornøyd med fremmover, men aller viktigst:
Se på så mange alternativer som mulig før du kjøper for å kunne ha ett sammenlignings-grunnlag, ellers er forum som dette og tester til god hjelp. Jeg er i likhet med deg også på utkikk etter en ny TV og har i det siste nå besøkt 7-8 butikker og besøkt noen kjenninger og her er de jeg syntes har imponert meg mest foreløpig (I din prisklasse):
- Sony 52W4500
- Samsung LE46A796
- Panasonic TH-50PZ800
- Philips 47PFL9603H

Dette er absolutt fire alternativer du bør sjekke ut nærmere på, og skal se litt mer på de de kommende dagene da jeg ikke har sett alle så mye som jeg ønsker helt ennå. Men disse vil ikke skuffe deg

- Hvor mange HDMI innganger du trenger kommer helt ann på ditt bruksområde, men 2xHDMI er i det minste laget i dagens market. Hvis ikke så finnes det HDMI-svitsjer evt Recivere med HDMI til en rimelig penge.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 22.30.42 #6 av 20
Postet av: airportrune
denne fikk vi en demo på en gang i en butikk... den så utrolig bra ut.. har du noen gang sjekket ut den selv tommy?

http://www.netonnet.no/index.asp?iid=141676
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 22.57.17 #7 av 20
Postet av: airportrune
Hva er forsskjellen på 52A656A1F og 52A656 SAMSUNG sine...???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 23.03.49 #8 av 20
Ja, men jeg foretrekker Sony W4500 grunnet at fargene til Sony er mer naturlige og nøytrale enn det Samsungen har. Sonyèn er også hakke mer detaljert enn det A656 er. Det er dog mindre refleksjoner i Sony W4500 da displayet er matt, mens Samsung A656 er mer "glossy" (Ultra Clear Display) og vil derfor reflektere mer. Ikke så mye å si det sistnevnte, men er mer smak og behag. Ultra Clear Displayet gjør slik at sortnivået virker bedre, men er ikke nødvendigvis det. Samsungen skal ha pluss for fint design og at den gir mye for pengene, men i mine øyne syntes jeg at Sonyèn er hakket vassere.

Kan godt finne tester av disse om ønskelig.

Jeg så da disse to TVène stilt ved siden av hverandre og fikk prøve å justere litt samtidig. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men prøv å besøk Hifi-Klubben, Sony Centeret etc hvor det som oftest er bedre forutsettninger for å kunne sammenligne å danne ett inntrykk.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 23.07.59 #9 av 20
"airportrune" skrev:Hva er forsskjellen på 52A656A1F og 52A656 SAMSUNG sine...???


Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell, men noen ekstra betegnelser butikken har valgt å legge til. Dette er det mange butikker som gjør slik at de feks ikke kan bli sammenlignet i prisguiden (se elkjøp og expert feks), noen ganger står det for farge og andre ganger for at det feks er en Europeisk version etc.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 23.28.40 #10 av 20
Postet av: airportrune
er en ferje tur unna hifiklubben.. har bare expertbutikker her i distriktet.. men uansett.. tusen takk for mye god info og synspunkter.. skal ha en tur i butikken imorgen og se hva pris jeg får på sonyen og samsungen og har en følelse på at det kan bli en av de..

time will show..

igjen


takk for rask tilbakemelding og gode råd :)

Du må vel handle inn 10-20 tv for å tilfredsstille alle kravene dine.. du finner vel aldri noe som er helt på TOPP.. hvis du er som meg.. til mer je leter og finner ut jo kresnere blir jeg og vanskeligere blir det og finne rette... grrr :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 23.37.17 #11 av 20
"airportrune" skrev:er en ferje tur unna hifiklubben.. har bare expertbutikker her i distriktet.. men uansett.. tusen takk for mye god info og synspunkter.. skal ha en tur i butikken imorgen og se hva pris jeg får på sonyen og samsungen og har en følelse på at det kan bli en av de..


Høres bra ut, men vær obs på butikkfellene og lek deg litt med innstillingene om mulig:
viewtopic.php?t=%2010994

time will show..

igjen


takk for rask tilbakemelding og gode råd :)

Du må vel handle inn 10-20 tv for å tilfredsstille alle kravene dine.. du finner vel aldri noe som er helt på TOPP.. hvis du er som meg.. til mer je leter og finner ut jo kresnere blir jeg og vanskeligere blir det og finne rette... grrr :)


Hehe, vell man må ikke det, men jeg personlig liker å gå rundt i alle slags butikker for å se og sammenligne. Desutten fjerner jeg da litt av følesen "kanskje jeg skulle ha gått for den XXXX isteden" osv. Nei, man kommer nok aldri til å finne noe som er helt på topp, men jakten kommer man alltid til å ta opp :wink:

Uansett; lykke til og del gjerne dine opplevelser her!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 09.56.49 #12 av 20
Postet av: airportrune
Hekkan hadde bestemt meg og men blei lurte i butikken til og kjøpe denne...

SAMSUNG PS50A558S1CXXE

BETALTE 15 BLANK FOR DEN...

Noen som har prøvd denne tven eller vet noe om den?

http://www.samsung.com/no/consumer/detail/spec.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=tv&model_cd=PS50A558S1CXXE&fullspec=F
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 10.07.38 #13 av 20
Gratulerer!

Men hva fikk deg til å velge den fremmfor de andre? Anbefaler deg å kjøpe en kalibrerings-DVD for å kunne stille inn bildet til dine kilder og egne preforanser da fabrikkinnstillingene ikke er like egnet hjemme. Har du analoge kabler som scart bruk litt penger på de, er det digitale derimot kan du kjøpe billige med god samvittighet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 14.56.33 #14 av 20
Postet av: airportrune
nei ble litt tilfeldig.. ble overtalt til og velge plasma siden den kommer til å bli brukt en god del til fotballtitting.. samt at an hadde denne på lager og at jeg fikk 2500 kr i avslag idag..

vet ikk eom det er det beste kjøpet... men full hd 3 hdmi innganger.. og til 15 lapper sier meg at det ikke er så verst.. veldig fin og se til var den og.. fint møbel :)

det virker som du ikke liker denne?? hehe eller?? men jeg kunne få bytte den inn igjen hvis jeg ikke likte den så det var en grei deal det og...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2009 22.25.13 #15 av 20
Postet av: airportrune
Da har jeg prøvd samsungen en stund og jeg er forundret på den høye temperaturen på TVen

Er det slik på alle samsunger i samme størrelse?

Klarer omtrent ikke å holde handa på TVen... gloheit...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar