Logo

Samsung 40M51,m61,r51 - summelyd fra apparatet

Skriv et svar
16.02.2006 18.35.54 #1 av 13
Postet av: erikrod
Så fikk jeg endelig samsungen min som jeg hadde gått og ventet på i hus igår. Jeg var udelt fornøyd med skjermen og bildene, frem til jeg begynte å høre en summelyd. Det er mye sannsynlig at summelyden var der hele tiden, bare at jeg ikke hørte den pga høyt volum på anlegget i begynnelsen.

Jeg sitter (for) nært TVen grunnet liten plass (2,5m) og hører summingen tydelig når volumet på anlegget mitt ikke overdøver det, feks når det er et "stille" parti i en film, slik som en samtale.

Jeg hører også summingen på 3-4 m avstand når det ikke er lyd på.
Jeg har prøvd å stille på alle mulige innstillinger for å se om summelyden endrer karakter, men synes den er konstant.

Er det noen andre med M51, M61 eller R51 som har merket lignende lyd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 19.13.01 #2 av 13
Postet av: arntos
Dette et et "vanlig" sak på flate TVèr. Men høres ut som du er ekstra plaget. Har med der du kjøpte den om å få prøve et annet eksemplar, ellers kan du jo høre med et verksted om det er noe å gjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 19.18.47 #3 av 13
Postet av: Ken
Det eneste jeg kan høre i min Sony KLV-V40 LCD er bittelitt støy fra en vifte som sviver bak, men ikke overhodet hørbart selv i helt stille partier i film etc. Den støyen du hører kan være en trafo eller annet som ikke er helt hundre, sikkert noe som kan fikses på garanti.

Har vært borti to plasmaskjermer som har hatt noen rare lyder, men stort sett lite støy fra nye TV'er.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2006 20.24.55 #4 av 13
Postet av: erikrod
Dette er ikke en vifte nei, er nok en buzzing fra en trafo som du antyder.

Har kjøpt den over nett så har liten mulighet til å gå til forhandler og prøve andre, har vel egentlig ikke sett dette TVet i butikker noen steder, men er det garantisak så håndteres vel dette av samsung.

Men vil gjerne ha kommentarer fra andre samsung-eiere om dette er noe de hører.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2006 13.10.49 #5 av 13
Postet av: toei
Heisann.
Jeg var nede hos en kunde som klagde på summing i sitt 32" samsung lcd tv.
Det var en typisk kondis lyd igrunn, men du kunne bare høre den når man slo på mute, og såpass må man nesten regne med på lcd tv-er. Har vært borti en THomson 42" som summa noe helt vanvittig, så dette ble plutselig barnemat i forhold. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 12.11.34 #6 av 13
Postet av: Strutsen
Jeg har 32R51. Jeg byttet min første skjerm pga denne summelyden. Den plaget egentlig ikke meg, for du skal høre veldig godt etter før du registrerer den. Men så forsøkte jeg å stille kontrasten opp til 97. Da er lyden helt borte. Jeg har satt kontrasten opp på "dynamisk", så bruker jeg den hvis jeg skal se på tv , men lyden lav.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2006 22.14.50 #7 av 13
Postet av: erikrod
Takk for at du delte din samsung-erfaring.

Jeg har prøvd å stille kontrasten på TVet. Det eneste jeg hører i forskjell er at når jeg veksler mellom kontrastnivå 99 og 100 endrer summelyden litt karakter. Den blir ikke svakere eller sterkere, men skifter tone om man kan si det slik.

Som sagt så er summingen så høy at jeg hører den på 3-4 meters avstand.

Når jeg sitter 3 meter fra TVen og ser på feks. tv2-nyhetene med volumet på 10 hører jeg lyden tydelig.

Dersom andre samsung-eiere har innspill til dette ville jeg sette stor pris på å høre fra dere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2006 09.13.38 #8 av 13
Postet av: TedN
"erikrod" skrev:
Dersom andre samsung-eiere har innspill til dette ville jeg sette stor pris på å høre fra dere.


Hei, jeg har hatt en 40M61 i snart 3 måneder og har ikke hatt dette problemet i det hele tatt. Nå sitter jeg mye lenger unna skjermen enn deg, men dersom det er så tydelig som du forteller, tror jeg jeg burde ha hørt det når jeg står i nærheten av den.

Jeg skal sjekke dette litt nøyere ved neste anledning, hvis jeg bare kan få samboeren til å være helt stille i 30 sekunder. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2006 12.02.45 #9 av 13
Postet av: sebastian
"erikrod" skrev:Dersom andre samsung-eiere har innspill til dette ville jeg sette stor pris på å høre fra dere.

På R51 (32") hører jeg en summelyd hvis jeg legger øret inntil. Omtrent 20-30 cm fra tv-en hører jeg ikke denne lyden lenger. Dette er når lyden på tv-en er av (mute), og det er stille i rommet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2006 07.28.45 #10 av 13
Postet av: black knight
Hei. Kjøpte en LE-40M51B hos Hi-Fi klubben i Trondheim for ca to mnd siden og har også litt problemer med summing/pipelyd. Sitter ca 3-4 meter unna apparatet og ved normalt volum er lyden godt hørbar. Synes kanskje den oppfører seg bedre enkelte ganger, men har ikke funnet noe mønster i det. Sendte en mail til Hi-Fi klubben og de lurte på om det kunne ha noe med nettstøy å gjøre. Har ikke merket noe summing fra forsterkere eller andre appartater, så jeg tror kanskje ikke det er det som er problemet, men jeg vet ikke sikkert. Skal ta med TV'en til butikken og teste den der, så får vi se hva som skjer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2006 09.33.20 #11 av 13
Postet av: aavdst
Jeg kjøpte min Samsung LE-40M61B i desember 2005, og etter 4-5 måneder er jeg stadig like fornøyd. Jeg har riktignok koblet opp med surroundanlegg, så jeg har ikke lyden på selve TV'en på. Men hører ingen summing. Ei heller andre ting jeg er misfornøyd med. Altså udelt fornøyd så langt. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2006 10.45.24 #12 av 13
Postet av: killaz
Instillingene på kontrasten, og automatisk justering avslått på denne eller av, test litt. skal dempe denne "summelyden" drastisk.. ihvertfall det jeg erfarte.. helt lydløs lcd tv tror jeg er umulig å oppdrive
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2006 06.58.01 #13 av 13
Postet av: black knight
Stilte kontrasten til 90 i går på min LE-40M51B og da forsvant lyden. Litt merkelig kanskje, men jeg er fornøyd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar