Logo

RX-V863, "Surround" Stereo / HDMI Vid + Multichan Audio In?

Skriv et svar
14.08.2008 13.48.21 #1 av 4
Postet av: MrHaugen
Kjøpte meg en RX-V863 i går. Det jeg lurer på er følgende:

- Jeg liker å høre på stereo på alle høttalerne (har 4 stykk Dynavoice F6). Er det noe mulighet å gjøre om stereo signalet fra min HTPC over f.eks. optisk, til å kjøre ut på alle høyttalere? Innebygd funksjon i recieveren altså.
Om det ikke går så står jeg igjen med 2 valg.

1. Kjøpe meg et Ausu lydkort eller lignende som takler å kjøre ut "surround" stereo over optisk kabel.

2. Kjøre analog multichannel in som jeg har gjort tidligere.

Er nok sistnevnte jeg vil gjøre en stund fremover uansett.
Problemet her er å få knyttet multichannel in til kanalen DVD HDMI inngangen bak. Jeg har forsøkt å sette opp Scene. Bildet fungerer greit, men jeg har ikke noe valg for multichannel in. Det må da kunne gå å kombinere dette?

Noen som har noen tips her?

*EDIT*
Jeg fikk faktisk valgt MultiChannel Audio inn med fjernkontrollen. Men dette blir ikke lagret som noe Scene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2008 02.08.27 #2 av 4
Postet av: Zleepyme
Mulig jeg misforstår spørsmålet,(hvis svaret ikke var det du hadde tenkt deg) men du har jo en funksjon som heter for 7ch stereo, og da får du lik lyd i alle høyttalerne. Det er bare å trykke en ekstra gang på stereo knappen på fjernkontrollen til reciveren.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2008 13.34.59 #3 av 4
Postet av: MrHaugen
Supert! Forsøkte med optisk inn nå. Det fungerte fett. Ser ut som DVD video in og Stereo / 7 kanals kan settes på scene.
Men blir det da også kun stereo over 7 kanaler når man kjører f.eks. DVD/Blueray med skikkelig surround? Dette vil i såfall ødelegge relativt mye.

Noen som vet om det også er mulig å kombinere Multichannel in med HDMI video i en Scene? Kunne uansett vært greit å vite.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2008 14.37.45 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Ja, reciveren koder ut i stereo(evt 7ch stereo) uansett kilde. Du kobler ut surroundekoderen i reciveren når du velger stereo. Har ikke testet dette på en dvd film da lyden som regel er bedre med 5.1 surround en med bare stereo. Men det skal kunne gå. Bare å teste ut:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar