Logo

Runco projektor

Skriv et svar
18.11.2005 15.31.41 #1 av 4
Postet av: PEPPERS
Har startet jakten på min første projektor. Var hos Lyric i Oslo og fikk
demonstrert den billigste fra Runco. Første gang jeg har fått mulighet til å se bilde fra noen projektor under gode forhold. Den var dyr, og oppløsningen noe lav i forhold til hva som begynner å bli standard(tror jeg), men bildet så bra ut. Den støyet heller ikke så mye.
Noen som har erfaring med Runco?....evnt andre anbefalinger.

Peppers
Peppers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 19.02.50 #2 av 4
Postet av: Bombadil
Hmm.. Jeg har aldri hørt om runco. Det er litt rart.

Hvis du forteller oss litt mer om hva du er på jakt etter så kan vi hjelpe det litt mer.

Pris område
Bruks område
Rommet den skal brukes i
Eventuelt andre ting
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 21.06.19 #3 av 4
Postet av: Snickers-is
Lyric er vel eneforhandler av Runco tror jeg så det er vel ikke da så rart at ikke alle har hørt om det.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 22.35.51 #4 av 4
Postet av: PEPPERS
Mener å ha lest at Barco og Runco er to som har holdt på lenge i denne bransjen. Runcoen virket svært solid, med et ganske stort metall-chassi. Har forstått det slik at projektorer med store "hus" har plass til større vifter med lavere hastighet, dermed mindre støy.
Maskinen jeg er på jakt etter kan ligge i prisleiet 25-35 store. Har lyst på god kvalitet med en gang siden jeg ser på dette som en intregret del av taket( - det blir takmontering). Innbiller meg at det er enklere å løfte en ny/annen forsterker inn og ut av en hylle på gulvplan enn å stå med armene i været for å ta ned en projektor!
Maskinen skal brukes til film, det blir vel kun fra dvd antar jeg.
Rommet er en så langt uinnredd kjellerstue, ca 6m mellom lerret(rammespent festet på veggen har jeg lyst på) og bakvegg. Her kan det enkelt bli mørkt(ingen vinduer foreløpig). Kunne nok tenkt meg noe høyere under taket enn 2,40m. Største problemet er nok en stålbjelke på tvers i taket, midt i rommet.
Peppers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar