Logo

Reparasjon av plasmaTV - lang ventetid

Skriv et svar
20.09.2007 10.11.36 #1 av 8
Postet av: Silver99
Hei,

Er det noen der ute som har erfaring med hvor lenge man kan forvente og vente på rep. av plasmaTV? Jeg leverte inn min 50' Panasonic til et serviceverksted i Oslo. Fikk raskt beskjed (etter 1 dag) at PDP panelet måtte byttes og at dette ble bestilt fra Panasonic. Etter dette har jeg forsøkt og få greie på en antatt leveringstid på tv'n, men etter 9 dager har ikke verkstedet fått en lev.tid fra Panasonic. Jeg synes dette er altfor dårlig, det var ille nok og skru ned tv'n fra veggen, og få fraktet monsteret inn til Oslo i egen bil, for så og være uten TV såvidt lenge. Lurer egentlig på hvor lenge jeg kan forvente og være uten Tv. Komplett Data hvor jeg kjøpte TV'n sa de skulle sende meg en låne Tv, men den har jeg ikke sett noe til. Savner noen ganger "gamle dager" hvor man ringte til "Hansen Elektrisk og Tv service", da kom det en mann med briller og en stor brun koffert full av deler til TV'n, og fikset TV'n på dagen. Alt er ikke et skritt fremover.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2007 05.07.05 #2 av 8
Postet av: ingobingo
fått nytt panel i min panasonic 42" for 1 år siden tok 4-5 uker å få rep. Hellane det er drit uten tv så lenge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2007 08.24.51 #3 av 8
Postet av: petre2006
Hvis det er Komplett.no du mener (komplett data som du skrev) kan du faktisk bare glemme å få noe som helst derfra, de har MAJOR probler i logistikk og lagerstyring om dagene, og forventet leveringstider på bestillinger der er opptil fire uker!

Alt skyldes sammenslåingen av fire bedrifter (Komplett/Norek og Itegra/MPX) og at de skal fullautomatisere lageret ved hjelp av roboter, noe de sliter med, noe helt grusomt faktisk. Er forhandler av Norek og Itegra, og vet ALLT om ventetider for tiden. However, Itegra/MPX er det bare 1 uke max ventetid.

Men, savner selv de gode gamle Hansen på hjørnet, så derfor startet jeg en selv (vel og merke innen data da :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2007 09.38.30 #4 av 8
Postet av: Silver99
4-5 uker? Det var da helt utrolig til venting. Jeg kan ikke komme på noe i farta hvor jeg har ventet noe i nærheten så lenge, og det inkluderer rep. av stereoanlegg, båtmotor, bil etc.. Så mange TV'er som Panasonic selger skulle man tro de hadde en tilfredsstillende delesituasjon. Må deler bestilles fra Japan eller hva? Jeg vet at dersom samme feil oppstår to ganger på en TV kan man kreve kjøpet hevet, men finnes det ingen grenser for hvor lenge man skal vente på en reparasjon før dette passerer det man kaller "uten nevneverdig ulempe"?

Når det gjelder Komplett Data, så har jeg handlet mye utstyr fra de opp gjennom årene, og har vært veldig fornøyd. Dog jeg også merket en tendens til lengre leveringstider generelt, samt at de ikke er like konkurransedyktige på pris som de var. Jeg har alltid vært fornøyd med deres returhåndtering dersom noe har vært feil med en vare.

Nå venter jeg fortsatt på en låne TV de har lovet meg, så det ser ut som du har rett i det du skriver, Petter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2007 17.13.04 #5 av 8
Postet av: clinton
leverte inn mitt 42 panasonic for reperasjon for ca 6 uker siden.
eneste som var ødlagt var hdmi inngang #1.

etter 4 uker fikk jeg det igjen,men feilen var ikke fikset,leverte det inn samme dagen igjen og har no gått over 2 uker..kjipe greier :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 08.42.39 #6 av 8
Postet av: Silver99
Etter og ha ventet 2 uker på at TV'n skulle bli reparert, fikk jeg nå beskjed om at Panasonic har sagt til Service Experten at TV'n skal destrueres. Nå har jeg kontaktet Komplett for og få refundert kjøpsummen, de får refundert sitt fra Panasonic.

Så nå må jeg ut og shoppe TV pånytt, Komplett og mandre andre er tomme for de fleste merker av en eller annen grunn. Noen som har forslag til en 50' av god kvalitet til maks 20'? Skeptisk til Panasonic, men dette må ha vært en mandags TV eller hva?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 10.41.26 #7 av 8
Postet av: kjelle
jeg har hatt 2 tver fra panasonic.. en 42" og en 50" og jeg har aldri vert misfornøyd,heller har ingen ting blitt ødelagt på dem.Har ikke hørt om så mange andre som har hatt problemer med sine heller.Du må tenke på at panasonic seger utrolig mange plasmatver i norge,å sjangsen for at en av og til kan da vere en feil på.. gjør som mange andre gjør,kjøp en på elkjip og lever den tilbake på returrett etter 30 dager mens du venter på reparasjon :lol:
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 13.18.58 #8 av 8
Postet av: petre2006
Er vel denne du skulle hatt?:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=80723

De har femtem på lager (skrivende stund) og under en uke levering (min erfaring) MPX kan trygt anbefales.

Ellers er den lille forretningen på Jæren (nettdata.no) trygg å anbefale, de har den også på lager. Kjøpt en del der, bra service og bra oppfølging. Prisene er helt greie.

http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1695


Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar