Logo

Receiver til Klipsch RF-82 og Klipsch RS-52 ???

Skriv et svar
25.10.2010 21.02.30 #1 av 4
Postet av: Øyliner
Da skal jeg bytte hobby fra bilsport til hjemmekino pgr gravid kjærring og ny hund :) Har gått til innkjøp av Klipsch front og bak-høytalere og da lurer jeg på hva dere eksperter kan anbefale meg til å drive disse? Skal selvfølgelig bruke en eller to subber etterhvert i tillegg og en fronthøytaler i prisklassen rundt 5000kr..Etter å ha lest diverse tester og anmeldelser så er det Yamaha og Pioneer som frister mest,først og fremst kansje Pioneer i og med att jeg har Pioneer 50" Plasma..Har sett meg ut et produkt i prisklassen mellom 10.000 og 15.000 kr..

Når det gjelder filmer jeg ser så går det mest i action og serier og musikk så går det mest i rock og listepop..

De produktene jeg vurderer er følgende:

-Yamaha RX-V1067
-Yamaha RX-V2067
-Pioneer SC-LX73
-Pioneer VSX-2020

Etter det jeg har lest så er Yamaha et hestehode foran på lyd mens Pioneer er hakket kraftigere.Noen som har noen formening om dette? Eventuelt andre merker med kurante produkter som passer tilk Klipsch? Hva med Harman Kardon i samme prisklasse?

Mvh Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2010 22.59.43 #2 av 4
Postet av: runefalk
Hva med Onkyo TX-NR1008
Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7700--Onkyo TX-NR809-Vincent SP-331-Sherbourn PA 2-160- Klipsch RF-82II/RC-64II/RS-52II/RB-51II-2stk SVS PC12-NSD DSP-Antimode-PANASONIC 310-PS3-Logitech Harmony One-Get Hd Pvr-Monster-Xindak-Proson-VAN DEN HUL
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2010 04.59.18 #3 av 4
Postet av: Kjell
Jeg har tidligere hatt RF82, og med den Pioneer receiveren jeg prøvde på de, ble det lett litt for skarp og slitsom diskant. Mulig de senere versjoene av Pioneer har en annen lydsignatur, men jeg ville i alle fall sjekket ut dette.

Byttet til Yamaha og det var veldig ok, har nå Onkyo + effekttrinn på en større Klipsch modell, og også Onkyo er en god match, ellers er Marantz kjent for å fungere bra sammen med Klipsch. HK kjenner jeg ikke på Klipsch.

Lykke til med valget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2010 07.19.17 #4 av 4
Postet av: Øyliner
Takk for svar! Jeg har å vurdert Pioneer som ikke altfor fintspillende til denne matchen og da faller valget mest trolig på en av Yamaha-modellene! Når det gjelder Onkyo Kjell så synes jeg enkelt og greit att looken er litt for gammeldags og att den ikke gjennspeilier dagens nivå,selv om det som befinner seg inni de er et knakende godt produkt..Har også sett litt på Marantz SR 7005 som har et utrolig flott design,og om Marantz matcher Klipsch så skal det i høyeste grad vurderes! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar