Logo

Receiver og effektforsterkere til Dynabel s23

Skriv et svar
02.06.2008 18.40.09 #1 av 1
Postet av: pycno
Jeg prøvde å finne et rimelig og bra alternativ og det fant jeg med hjelp herifra, men budsjettet øker på en måte i takt med spenniningen.. Så nå er budsjettet en del over det jeg så på tidligere (og det inkluderer ikke engang sub eller bakhøytalere som jeg lurer meg selv til å kjøpe i etterkant).

komponentene som er listet opp nedenfor er ganske nøye utvalgt, jeg er uerfaren og vet lite om hifi generelt men regner med oppsettet under vil gi et bra ytelse/pris-forhold. Dette er i grunnen noe jeg har "landet" på og jeg nokså sikker på at det er nettopp disse delene jeg kommer til å kjøpe, men jeg er litt usikker på om jeg trenger en eller to effektforsterkere. Dette tenker jeg blir den siste tråden før jeg bestiller.

Planen er å koble opp i stereo med Yamaha 633 surroundreceiver og Dynabel S23 høytalere. Utgangseffekten på Yamaha'en er omlag 90watt, dette blir litt spinkelt ettersom Eltek anbefaler 150-300watt på deres S23-høytalere. Shengya SP-338 hjelper til her, men utgangseffekten på 2x125watt er ikke store forbedringen (med mindre forsterker og effektforsterker adderes for 125w + 90watt = 215w) så jeg tenker det må til to effektforsterkere. Da tenker jeg høytalerene skal få vist litt krefter.
Hjemmekinoen er i et rom på 12kvadratmeter, målet mitt er først og fremst klar lyd som er artig å høre på. Kun unntaksvis kan jeg skru opp volumet på grunn av naboer så det viktigste er lydkvaliteten.


Yamaha 633

Grei receiver med tilstrekkelig antall HDMI-innganger.

Dynabel S23 front

Kanonbra lyd i disse.


1x eller 2x Shengya SP-338 Stereo Amplifier

Har tidligere importert (andre typer) varer fra Hong Kong for titusener og har kun hatt positive erfaringer med dette, bra varer til bra pris.


Yamaha Receiver ca 5000kr
Dynabel S23 HT = ca 6000kr
2x Shengya = ca 4500kr
Samlet pris: rett oppunder 15000kr




Dynabel C11 til front og bakhøytalere.

Jeg vurdere å bygge ut med slike og eventuelt hive på en sub men i første omgang er det fin stereo-lyd jeg er ute etter. Dette får vente til behovet byr seg.
Optoma HD800X; Yamaha 663; Jungson 2x200w; Dynabel S23; Denon 2800 MKII; Xindak FS-1 og FA-1 kabler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar