Logo

Receiver for fremtiden

Skriv et svar
10.03.2008 17.50.03 #1 av 4
Postet av: Terjers
Jeg må erkjenne at mitt receiverkjøp ble foretatt litt vel kjapt. Ble blendet av fet lyd, men den manglet endel dekodere jeg mener en bør ha. Jeg skal ha ny. Den må være brukandes til de nye lydformatene samtidig som den er bra på musikk. Jeg tror jeg kommer til å ende på en Yamaha RX-V1800. Det skal visst komme nye Yamahaer snart, så jeg regner med å få denne til en OK pris. Noen som har erfaringer ? Kan den måle seg med H/K på musikk ? Jeg vet den er veldig bra på film.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2008 18.13.57 #2 av 4
"Terjers" skrev: Jeg tror jeg kommer til å ende på en Yamaha RX-V1800. Det skal visst komme nye Yamahaer snart, så jeg regner med å få denne til en OK pris. Noen som har erfaringer ? Kan den måle seg med H/K på musikk ? Jeg vet den er veldig bra på film.


Mener du om erfaringer fra Yamaha RX-V1800 eller om de kommende RX-V863 og RX-V663 etc? Er nok ikke mange som har testet de sistnevnte da de ikke er tilgjenglige ennå, men RX-V663 fikk karakter 6 i siste utgave av hjemmekino hvor dem testet den imot seks andre recivere i budsjettklassen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2008 22.36.43 #3 av 4
Postet av: Terjers
Jeg mente brukererfaringer med RX-V1800. Den har de funksjonene jeg trenger. Og siden den er utgående i løpet av 2008, så håper jeg på en OK pris etterhvert. Ifølge en selger på HIFI-Huset kommer endel 1800/3800-eiere til å bytte til Z11 eller hva den verstingen heter.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 07.35.32 #4 av 4
Yamaha RX-V1800 er sammen med mine B&W CM7 dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen. I hjemmekinosammenheng finner jeg ingenting å trekke for i denne prisklassen da den spiller såpass bra. På musikk er den en bra balanse i lydbildet, i krevende musikk kan den ha en tendens til å blande lydbildet litt sammen på høyt volum, men det kan hende at spilleren har noe av skylda der. Den er også meget godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger og mer en nok av andre digitale og analoge tilkoblinger. Kalibreringen går relativt enkelt, men anbefaler deg å lese bruksanviningen for best resutalt. YPAO optimaliserer for "sweetspot" og vil blant annet korrigere for avvikende avstand til høyttalerne, du kan lagre opptil 5 innstillinger som du kan hente frem til senere bruk.

Her er noen tester av produktet:
http://www.lsound.no/webedit_files/83/g ... eivere.pdf
http://www.lsound.no/webedit_files/83/y ... -v1800.pdf
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3697&p=50
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar