Logo

Rare "varme"forstyrrelser i bildet, Infocus 4805

Skriv et svar
21.09.2005 17.51.58 #1 av 4
Postet av: LilleHjelper
Jeg har kjøpt meg en Infocus 4805, men har fått problemer med at den viser en forstyrrelse som begynner nede i høyre hjørne av bildet. Det ser ut som en "varme forstyrrelse" (nesten sånn som damp, eller varme beveger seg / skimrer i lufta i bølgebevegelser som stiger oppover). Forstyrrelsene følger høyre del av bildet opp mot toppen, men "brer" seg også inn mot midten av bildet. Ser ingenting tilsvarende på venstresida..

Jeg ser disse forstyrrelsene tydligere ved bruk av svideo, enn ved bruk av HDMI. Jeg trodde kanskje det faktisk kunne være varmen som slo tilbake fra bordet projektoren står på, men jeg har flyttet den så langt fram jeg tør uten at den skal gå i bakken, uten forbedring..

Håper dere har noen tips / formening om hva det skyldes og hva jeg skal gjøre!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 19.27.44 #2 av 4
Postet av: Tor Rasmussen
For å feilsøke litt.
Ta et stykke papp/gradiosaeske og sett den helt inntil linsen og framover som et varmeskjold.
Hvis varmebølgene da forsvinner er det rett og slett utgangsvarmen fra projektoren som kommer foran linsen.
Da har du i alle fall feilkilden.

Denne projektoren trives mye bedre som takmontert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 20.37.40 #3 av 4
Postet av: LilleHjelper
Takk for svar!

Jeg gjorde som du sa, og sannelig om det kanskje ikke var "retur-varmen" likavel. Det er søren-ta utrolig dårlig..

Noen tips om hva som kan gjøres for å få varmestrålinga vekk fra linsa ? (annet enn takmontering, for det er dessverre ikke et alternativ)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 21.11.28 #4 av 4
Postet av: Tor Rasmussen
Kan jo forsøke å heve den litt fra bordet ved hjelp av noen bøker eller lignende.
Tenk deg en takmontering, men at den står på bordet.
Ved å få et godt mellomrom mellom projektor og bord vil varmen lettere spres utover et større område.
Et annet triks vil være å lage en innretning som fungerer som varmeskjold.
Tenker da en metalplate ala slik som man har på ytterste bok i en hylle for at ikke bokstabele skal velte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar