Andreas75
Aktiv
E-post
Er det noen som har erfaringer med QPVision QPV42SDL? Er dette et godt eller dårlig produkt?
Den koster 14,000...
Endelig kan alle skaffe seg en 42” plasma skjerm. Aldri tidligere har teknikken fra de dyrere skjermene blitt kombinert med en slik pris. Det lekre designet passer inn i enhver stue. Ingen elementer som ødelegger linjene på skjermen.
Et kontrastforhold på 3000:1 ivaretar dynamikken i bildene samtidig som lysstyrken på hele 1000 cd/m2 gjør at du ikke trenger å dempe belysningen når du vil nyte en film.
NB! Det følger ikke med stativ, eller veggfeste til denne skjermen. Dette må kjøpes utenom. Skjermen leveres kun med engelsk brukerveiledning. Høyttalere må kjøpes utenom, se tilbehør under
Fjern spesifikasjoner »
TV System
PAL/SECAM-B/G,D/K,I ,L/L'
Tuning System
100 Program FS Tuner
Panel
LG V6
Size & Aspect ratio
42", 16:9
Max. Color
16.77 M
Resolution
852 X 480 (WVGA)
Contrast Ratio
3000:1
Brightness
1000 cd/m?
Viewing
Over 170 degrees
Audio
Sound system
Multi Pal Standard
Total Audio(Watts)
10 W + 10 W / 8 ohm
Connectors
Input
Y/C In
S-Video
RFs
75 ohm DIN-Type
Component (Y,Pb,Pr)
RCA
DVI
Yes
PC(RGB)
15-Pin D-sub
SCART in
2 Scart
Audio Input
1 for PC & DVI,1 for component & S-Video,2 for Scart
Output
Speaker
External speaker output
TV out
Scart
Other Features
Aspect ratio control
16 : 9 Nomal / 4:3 Nomal / Panorama / Letter box / Letter box subtitile / Zoom
QPVision_42SDL.jpg (
14,658203125 KB) Vist 3138 ganger
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
tror ikke det er mye å si på denne prisen.d er BILLIG.lurer bare på hvordan den takler hdtv....å om den takler 576p via dvi,viss ikke kan det jo hende det er bedre å bruke komponent enn dvi på denne...ikke vet jeg...viss noen har denne tven så vennligst skriv inn.kjenner mange så lurer på denne...
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
sax
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Fikk denne skjermen hjem i stue på fredag. Testet først med PS2. Helt greit bilde. Det var først på lørdag jeg koblet den sammen med Pioneer DV-668AV med IXOS komponent kabler at det virkelig ble bra. Så LOTR filmene(extended) alle tre. Kan ikke annet en å anbefale denne skjermen.
Skal kobles opp mot PC med DVI snarest.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
funker 720p via dvi? d høres jo bra ut
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
music_junkie
Hjemmekinosjef
E-post
Den har stått i stua lenge nå.. Jeg er veldig fornøyd med den..
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
er der audio ut på den? slik det er mulig å koble den til surround receiver når den blir brukt til vanlig tv?
sax
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Hvis du har brukt en RCA/Phono kabel mellom tv og forsterker så har du
koblet den til en lyd inngang (rett ved siden av de tre kontaktene for
komponent) på TV apparatet. Lavnivå lydutgangen på SDL modellen ligger i SCART kontaktene, der man man hente ut lyden med en SCART overgang.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
ok.da er der jo ikke nåkk scart ledig igjenn...vanlig å bruke til paraboltuner,ps2 og xbox...takk for svaret
det var veldig bra du sa dette.!
Marken007
Aktiv
E-post
Trodde jeg skulle få den hjem i dag men den gang ei.. Nye muligheter i morgen.
Venter spent på å se kvaliteten her...
Lurer på om noen kan si meg hvordan best bilde blir på denne.
Jeg har Canal Digital decoder, her er det kun scart utgang men har tenkt å bruke scart adapter med s-kabel millom denne og skjermen og tilsvarende på skjermen scart inn der m/Adapter
DVD hadde jeg tenkt å bruke s-utgang/inngang da denne støtter Y/C.
DVI utgangen har jeg tenkt å bruke inn på min bærbare med DVI/VGA kabel.
Noen syspunkter?? Finnes noen bedre muligheter her? Eller burde jeg bytte om på noen tilkoblinger her?
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
ville seriøst vurdert å bruke komponent eller dvi til dvd.har du ikke de inngangene på din dvd spiller tror jeg at jeg hadde kjøpt en ny...
Marken007
Aktiv
E-post
"kjelle" skrev:ville seriøst vurdert å bruke komponent eller dvi til dvd.har du ikke de inngangene på din dvd spiller tror jeg at jeg hadde kjøpt en ny...
Finnes ikke det på min DVD, Kunne tenkt meg ny men... det får kommme senere...
jogb
Aktiv
E-post
"sax" skrev:Hvis du har brukt en RCA/Phono kabel mellom tv og forsterker så har du
komponent) på TV apparatet. Lavnivå lydutgangen på SDL modellen ligger i SCART kontaktene, der man man hente ut lyden med en SCART overgang.
Hva mener du? Er det tilkobling på denne TV-en slik at man kan koble den til en forsterker med 2 x phono (male/male) kabel?
Marken007
Aktiv
E-post
"jogb" skrev:"sax" skrev:Hvis du har brukt en RCA/Phono kabel mellom tv og forsterker så har du
Hva mener du? Er det tilkobling på denne TV-en slik at man kan koble den til en forsterker med 2 x phono (male/male) kabel?
Hvis du bruker scart med ("utlagt tarm") phono kontakt fra scarten kan du koble den til en forsterker..
Har hatt denne tv i 4 dager nå og er veldig fornøyd..
Biledkvaliteten er det ikke noe å si på!!!
Vil påstå at dette er et kjempekjøp til den prisen.. ")
jogb
Aktiv
E-post
Marken007
Aktiv
E-post
"jogb" skrev:Mener du en slik?:
http://komplett.no/k/ki.asp?sku=105633&cks=SER
Det var en fyr som skrev at man kan koble denne plasma-TV'en direkte til forsterker vha. 2 x phono-kabel. Stemmer det ikke? Har den ikke line out audio-tilkobling?
Ja den overgangen kan du bruke sett den i out pos. og bruk phono lyd ut inn på forsterkeren..
men tvn har ikke lavnivåutganger som er bergnet på forsterker, men dette er en måte å gjøre det på..
Jeg bruker decoder som jeg kjører lyden utifra og inn på sorrundforsterkeren.
Dette fungerer meget bra.
Bruker nå skjermen til TV, DVD og PC synes den er bra oxo på pc (800X600)